Soczysty filet z kurczaka (fit, bez tłuszczu)

Pewnie zauważyliście, że od jakiegoś czasu mniej gotuję i że mniej przepisów pojawia się na blogu? Wynika to z faktu, że spełniam po trosze jedno z moich marzeń - zajmuje mi to sporo czasu i kosztuje trochę zmęczenia, ale grunt że daje radość. Żeby nie było, że jestem taka tajemnicza, powiem od razu, że od półtora miesiąca pracuję w Chlebotece - tzn. pracuję tam dodatkowo (zazwyczaj w nocy), bo w mojej dotychczasowej pracy nic się nie zmieniło i jest nadal (ta w ciągu dnia). W Chlebotece robię to, co kocham: piekę ciasta drożdżowe i inne. Frajdą jest też praca z ludźmi, którzy kochają robić to co ja. 
Jeszcze niedawno  - w TYM poście pisałam, że praca z ciastem drożdżowym działa na mnie jak balsam. No to teraz chyba muszę powiedzieć, że jestem maksymalnie zrelaksowana 😃😄 Jedyne co mi przeszkadza, to brak czasu, bo przecież jeszcze muszę spać, i doba bardzo mi się skurczyła. Wybaczcie zatem czasami tę ciszę na blogu - jak nie publikuję to pewnie śpię 😄
Mój nowy rytm życia wymusza na mnie szybkie i łatwe posiłki, i dziś chcę podzielić się z Wami sposobem na fileta z kurczaka, który nie dość że jest bardzo smaczny, to jeszcze bardzo fit. Bez tłuszczu, bez smażenia, ba - nawet bez pieczenia. Mięso jest gotowane, a mimo to jest pełne smaku i bardzo soczyste. Przygotowałam je już kilkukrotnie, wykorzystując w różny sposób - na zimno jako składnik sałatek, albo zwyczajnie, jako mięso na obiad, w wersji na ciepło. W połączeniu z kaszą czy warzywami smakuje rewelacyjnie.
Sposób na takie gotowanie pokazał mi Sebastian Olma na którychś warsztatach; wtedy jedliśmy rybę; jednak kurczak sprawdza się doskonale. 





Składniki:
dowolna ilość fileta z kurczaka
ulubione przyprawy; u mnie:
słodka mielona papryka
odrobina pieprzu cayenne
szczypta curry
majeranek
suszony czosnek
sól, pieprz
Dodatkowo potrzebne będą:
folia spożywcza
garnek i woda
Przygotowanie:
Fileta dzielę na ok. 5-centymetrowe kawałki. Przyprawy mieszam i nacieram mięso, po czym każdy kawałek szczelnie zawijam w folię spożywczą (tę przezroczystą, nie pomylcie z aluminiową). Takie pakieciki wrzucam do garnka z wrzątkiem, i gotuję na małym ogniu ok. 20-25 minut. Rozwijam z folii i gotowe - korzyścią jest też, że kurczak gotuje się we własnym sosie, którego można użyć jako np. sosu do kaszy.





6 komentarzy:

  1. Wyglada wspaniale , choc ja coraz mniej mam ochote na mieso takie , inne ,czesto filet z kurczaka jednak taki bywa suchy , mysle jest najlepszy w kostke lub , po prostu smarze jak schabowy , lekko mieso troche ubijam takim tluczkiem itd..Ale moim jedzeniem to kazdy sort ryb , warzywa, owoce.
    Bardzo ciesze sie ze spelniala sie teraz twoje marzenia , to wplywa korzystnie na zycie , moze otworzysz piekarnie? swietny zawod i na zawsze bardzo wazny , tez piekny . Zycze ci Moniko Wszystko to co Najlepsze , pozdrawiam !
    Wanda

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący przepis, muszę go kiedyś wypróbować. Filet wygląda bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. prosto i smacznie :)
    Monia Opymistka

    OdpowiedzUsuń
  4. jutro spróbuję, ciekawy , prosty pomysł <3 Dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  5. Czym zastapic ta folie? Moze byc przezroczysty rekaw do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie za późno odpowiadam, ale byłam na urlopie i nadrabiam zaległości :) Moim zdaniem nic folii spożywczej nie zastąpi. Ta z rękawa jest zbyt sztywna, mięso musi być szczelnie zawinięte.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone krokiety królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Znak zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger