Ciasto biszkoptowe z serem i kremem tiramisu

Kiedy odkryłam w sobie, mając lat 10 albo 11, zew kuchni, to los spłatał mi figla i mocno przygasił moje kulinarne zapędy - a było to wtedy, kiedy piekłam pierwszy raz samodzielnie biszkopt w prodiżu. Nie wiem, dlaczego piekłam ciasto w pokoju, ale tak właśnie było. Wyszło wspaniałe, okazałe i wyrośnięte, i wszystko skończyłoby się dumą i zachwytami, gdyby nie jeden szczegół, który pozostał obecny w życiu naszej rodziny jeszcze przez bardzo długie lata. Przypominał nam o tym dniu naprawdę długo :) Nie myśląc wiele, gdy chciałam wyjąć ciasto, odłożyłam pokrywę prodiża prosto na kanapę, wypalając w niej trwały okrągły ślad. I choć Rodzice podeszli do tego wydarzenia z ogromną wyrozumiałością, tenże ślad wypalił w mojej dziecięcej psychice równie trwały ślad, jak na kanapie... Dobrze, że mi ta trauma niezauważalnie jednak przeszła :)
Dziś polecam Wam takie oto - proste, a bardzo smaczne i efektowne ciasto. Delikatne i lekkie, biszkoptowe, z warstwą sernika i puszystego kremu o smaku tiramisu, u nas dodatkowo z nutą pomarańczy.




Składniki na blaszkę 20x25 cm:
biszkopt
5 jajek w temperaturze pokojowej
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka cukru pudru
2 łyżki domowego cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sernik:
3 duże jajka w temperaturze pokojowej
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki domowego cukru waniliowego
szczypta soli
2 szklanki serka z wiaderka (temperatura pokojowa)
3 łyżki mąki ziemniaczanej
Krem tiramisu:
masa kajmakowa o smaku tiramisu - ok. 150 g.+ 3 łyżki do posmarowania biszkoptu
1 szklanka sera z wiaderka
150 ml. mocno schłodzonej śmietany 30%
Polewa:
100 g. masła
0,5 szklanki cukru
2 pełne łyżki kakao
2-3 łyżki mleka
Dodatkowo:
czekolada do posiekania (u mnie mleczna z chrupkami pomarańczowymi)
masło do posmarowania formy
mąka do oprószenia formy
Dodatkowo:
biszkopt: całe jajka ucieram mikserem przez kilka minut ze szczyptą soli, a potem, nie przerywając ubijania, dodaję stopniowo cukier waniliowy i cukier puder. Masa powinna być bardzo jasna i puszysta. Wtedy dosypuję mąkę z proszkiem do pieczenia, jeszcze krótko miksuję - do połączenia się. Dno blaszki wykładam papierem, dno i boki smaruję masłem i oprószam mąką, a potem przekładam ciasto, wyrównuję powierzchnię. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C (środkowy poziom piekarnika, góra-dół, bez termoobiegu) na ok. 30 minut.Pozostawiam do całkowitego ostudzenia.
sernik: żółtka ucieram z cukrem pudrem i waniliowym, aż będą puszyste. Ucierając dodaję po łyżce ser i mąkę ziemniaczaną. Do jednolitej masy dodaję ubitą na sztywno (ze szczyptą soli) pianę, mieszam delikatnie łyżka, by połączyła się z masą serową. Tak przygotowaną masę wykładam na blaszkę (również dno wyłożone papierem, dno i boki natłuszczone i oprószone mąką). Piekę przez 35-40 minut w temperaturze 170 stopni C. Pozostawiam do całkowitego ostudzenia, jeśli ciasto na wyższe brzegi ścinam je delikatnie. Sernik ma być niewysoki i płaski.
krem: śmietanę ubijam przez kilka minut, a gdy zgęstnieje łączę ją z serem i miksuję na najniższych obrotach, dodając po trosze masy kajmakowej.
polewa: rozpuszczam masło z cukrem, dodaję kakao, gotuję chwilę mieszając - na małym ogniu, aż cukier się rozpuści. Dolewam mleko, mieszam do uzyskania gładkiej masy, jeszcze chwilę gotuję mieszając. Odstawiam do lekkiego przestudzenia.
Biszkopt smaruję 3 łyżkami masy kajmakowej, wykładam krem tiramisu. Przykrywam krem sernikiem, polewam go jeszcze lekko ciepłą polewą i całość oprószam posiekaną czekoladą. 





4 komentarze:

  1. Wygląda niesamowicie :) Na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie, chętnie bym spróbowała ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie https://www.facebook.com/ciastovelove/

    OdpowiedzUsuń
  3. o nieee... niepotrzebnie tu zaglądałam :D Prezentuje soę wspaiale! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej, ale miałaś przygodę z prodiżem :) A ciasto wygląda cudownie! Moje smaki, na pewno jest pyszne :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone krokiety królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Znak zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger