Testuję - Chleb bez Mąki Melvit

Sama piekę pieczywo: chleby i bułki, zarówno te na drożdżach jak i na zakwasie. Są wspaniałe. Kupowanie pieczywa w sklepie od dawna już w naszym domu stało się sporadyczne, ale jednak zdarza się, zwłaszcza gdy mam gorszy dzień i nie chce mi się poświęcać zbyt wiele czasu na pichcenie. (Rzadko ;))

Jakiś czas temu dostałam pytanie, czy chcę sprawdzić, jak smakuje chleb, który proponuje firma Melvit, znana mi do tej pory zwłaszcza z płatków owsianych i mieszanek śniadaniowych. Chcę :) Dostałam więc paczuszkę z gotową mieszanką. Opis przygotowania chleba to 4 krótkie wersy; prostszego sposobu chyba nie ma: pomieszać jajka z maślanką, solą i mieszanką. Łyżką wystarczy, nie trzeba do tego żadnej maszyny. 
Zainteresowałam się tym produktem dlatego, że jest to chleb, który nie ma w sobie mąki, ma za to dużo pysznych ziaren. Poza nimi są jeszcze pełnoziarniste płatki owsiane i otręby owsiane. I już. W połączeniu z ciut wyżej wymienionymi tworzą one bardzo ciekawy w smaku, pięknie wyglądają chlebek. Niezwykle sycący, bo nie może być inaczej przy tym bogactwie, jakie jest w środku.
Chleb oczywiście smakuje całkiem inaczej, niż zwyczajny. Jest chrupiący i bardzo sycący, zjadłam taki kawałeczek jak jeden z tych na zdjęciach i poczułam, że to naprawdę konkretny posiłek. Taki chleb to naprawdę fajna alternatywa i myślę, że łatwo mogłabym się na niego przestawić. Polecam.






Składniki:
1 torebka mieszanki Chleb bez mąki z czarnuszką i orkiszem firmy Melvit
5 jajek
0,5 szklanki (150 g.) maślanki naturalnej
0,5 łyżeczki soli
Przygotowanie:
Jajka roztrzepuję z maślanką i solą, a następnie łączę z zawartością opakowania. Mieszam dokładnie łyżką, przekładam do wyłożonej papierem formy. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. na godzinę. Kroję po całkowitym ostudzeniu.



                

                

                 


6 komentarzy:

  1. No rewelacyjna sprawa jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a robiłam te twoje serniczki sa rewelacyjne i wszystkim smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiłam tę mieszankę ale na opakowaniu dodano,że mieszać w termomiksie..niestety nie mam tego urządzenia.Podany przez Ciebie sposób rewelacja.Szkoda tylko,że za produkty niezbędne dla zdrowia słono się płaci...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również termomixa nie posiadam, ale od czego zdrowy rozsądek ;) Nawet łyżka by wystarczyła :) Tak naprawdę chodzi o dokładnie pomieszanie składników, tu nie trzeba nic wyrabiać ani jakoś specjalnie ubijać. Co do ceny - widziałam w sklepie, przyznaję Ci rację, też wydaje mi się dość wygórowana :(

      Usuń
    2. do tego chleba nie musisz termomixa, można wymieszać składniki ręcznie i będzie OK.

      Usuń
  4. kurcze ciekawie to wyglada, nie bylo okazji tego sprawdzic, moze bedzie chwila i sie zrobi, bo naprawde fajnie to wyglada:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Znak zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger