Krucha szarlotka z kruszonką

Kruche ciasto w połączeniu z soczystymi jabłkami i kruszonką zawsze smakuje wspaniale 💕 Mam dla Was przepis na łatwą szarlotkę - nie zawiedziecie się, smakuje naprawdę doskonale!




Składniki na dużą blachę:
600 g. mąki pszennej T 550
250 g. zimnego masła
160 g. cukru 
szczypta soli
2 łyżki domowego cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 żółtka
150 g. gęstej śmietany (użyłam 18%)
Kruszonka:
200 g. masła
200 g. cukru trzcinowego
350 do 400 g. mąki pszennej
Dodatkowo:
ok. 1,5 kg jabłek
150 g. dowolnego dżemu, najlepiej lekko kwaśnego
masło do posmarowania formy
cynamon do oprószenia jabłek
cukier trzcinowy do posypania jabłek 
cukier puder
Przygotowanie:
Ciasto: zimne masło siekam na kawałki, dodaję do mąki - siekam ostrym nożem jak najdrobniej. Dodaję pozostałe składniki i zagniatam jednolite ciasto. Odkładam je na 30 minut do lodówki. Blachę dokładnie smaruję masłem, po czym wyklejam rozwałkowanym ciastem. Gęsto nakłuwam ciasto widelcem i wstawiam blachę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C (góra-dół, środkowy poziom piekarnika, bez termoobiegu) na 15 - 20 minut, by spód się podpiekł. W międzyczasie przygotowuję jabłka: obieram je, usuwam gniazda nasienne i kroję na plasterki. Podpieczony spód smaruję dżemem, następnie układam w rzędach jabłka. Oprószam je cukrem trzcinowym i cynamonem.
Kruszonka: posiekane drobno masło rozcieram dokładnie w palcach z cukrem, a gdy się połączą dodaję mąkę i wszystko rozcieram w dłoniach.
Kruszonką posypuję ciasto, wstawiam do piekarnika (dalej ta sama temperatura) i piekę jeszcze 25-30 minut. Zimne ciasto posypuję cukrem pudrem.


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger