Krokiety z pieczarek i jajek (bez ciasta)

Polecam mój sposób na pyszne krokiety w całości przygotowane z pieczarek i jajek, bez ciasta. Są bardzo smaczne, niezwykle delikatne w środku, a rumiane z zewnątrz. I do tego banalnie proste! Można też zmienić ich smak dodając tarty żółty ser, podsmażoną cebulkę, albo po prostu - kiszoną kapustę. Jestem pewna, że wszystkim posmakują. Może zrobicie je do wigilijnego barszczu?

Inne pomysły na krokiety znajdziecie TUTAJ.
A TUTAJ podpowiadam, jak zrobić pyszne paszteciki do barszczu :)





Składniki na 9-10 sztuk:
500 g. pieczarek
3 jajka, ugotowane na twardo
sól, pieprz do smaku
Do panierowania:
1 surowe jajko
mąka (użyłam pszennej)
bułka tarta
Dodatkowo:
olej do smażenia
Opcjonalnie:
podsmażona cebula
tarty ser
posiekana natka pietruszki
kiszona kapusta (również zmielona)
Przygotowanie:
Pieczarki kroję drobno i podsmażam na niewielkiej ilości oleju do odparowania wody (lekko je solę przed smażeniem), po czym studzę. Zimne blenduję lekko razem z jajkami na twardo, lub przepuszczam przez maszynkę - duże oczka. (Jeśli chcecie dodać cebulkę, trzeba ją drobno pokroić, zeszklić i odsączyć z tłuszczu. Ser - trzeba dodać po starciu na tarce, a kapustę trzeba poddusić na patelni, a potem rozdrobnić razem z pieczarkami i jajkami). Doprawiam masę solą i pieprzem, a potem formuję podłużne krokiety. Każdy krokiet obtaczam w mące, potem w rozbełtanym jajku, a na końcu w bułce tartej. Smażę na rumiano z każdej strony - ja smażyłam je na zwykłej patelni, z niewielką ilością oleju. Podaję do czystych zup.


                             

                              


52 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny pomysł ! Jedno pytanie czy kapusta kiszona ma być świeża ? niegotowana?

      Usuń
    2. Trzeba ją na pewno trochę poddusić, i również zmielić, tak jak pieczarki i jajka.

      Usuń
  2. super :) i klopot z glowy na swieta :) bede robila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oszczędzisz trochę czasu :) Życzę smacznego!

      Usuń
    2. Właśnie je robię jako próbę przed świętami!

      Usuń
  3. Brzmi super! Ja bym jeszcze dodała podsmazona cebulke i natkę z pietruszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pełna dowolność w dodatkach :) Na pewno też żółty ser będzie bardzo pasował.

      Usuń
    2. Natka i cebulka super bedzie pasować do tego farszu.

      Usuń
  4. Ja tez zrobilam i sa bardzo smaczne ale i o ile mniej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja już mam gotowe na jutro .Smakują wybornie . Dziękuję za podpowiedź. Zawsze coś nowego na stole ..

      Usuń
    2. I ja już mam gotowe na jutro .Smakują wybornie . Dziękuję za podpowiedź. Zawsze coś nowego na stole ..

      Usuń
  5. super przepis dobry farsz

    OdpowiedzUsuń
  6. po knsultacji z synem zrobimy na wigilie będzie coś nowego apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł a ile roboty mniej 😊.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ! Uwielbiam takie przepisy : kilka skladnikow,szybkie wykonanie a efekt na zdjeciach _ przepyszny. Oczywiscie, beda tym razem takie. bardzo dziekuje Moniko !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) Proponuję wzbogacić je cebulką i pietruszką, ja nie miałam ich w domu. Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Co posmakują. Smacznego :)

      Usuń
  10. Muszę koniecznie je zrobić. Przepis prosty i szybki idealny dla kobiet pracujących na cały etat ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasu zajmują na pewno przynajmniej o połowę mniej :)

      Usuń
  11. Super wyglądają już widzę że będą pyszne

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi super!Wyglądają apetycznie!Coś dobrego,innego i smacznego nie tylko na Święta!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyszło mi 10sztuk,dałam pietruszkę i zeszklona cebulkę, są super smaczne i szybko się robi,dzięki za fajny przepis :-) udostępniam na FB-pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Już czuję ich smak :-) na milion procent będą na moim świątecznym stole

    OdpowiedzUsuń
  15. Żeby się farsz nir rozpadł nie trzeba dodac jajko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma takiej potrzeby; po zmieleniu pieczarek i jajek masa jest wystarczająco wilgotna, by wszystko się ładnie trzymało.

      Usuń
  16. A czemu mi wyszła taka rzadka masa że ciężko było je obtoczyć w mące

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawiam, że może w pieczarkach było jeszcze zbyt dużo wody?

      Usuń
  17. witam,jesli chcialabym dodac kapuste to czy mam ja gotować???

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzi
    1. Sądzę, że tak. Po uformowaniu i otoczeniu w mące, ale raczej bez panierki.

      Usuń
  19. Witam, mam pytanie czy cebulę podsmażyć z serem ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cebulkę trzeba podsmażyć samą, do zeszklenia, i dodać do reszty starając się nie dodawać tłuszczu ze smażenia. A ser proszę zetrzeć na tarce, dodać do masy z pieczarek, jajek i cebulki.

      Usuń
  20. 500g to po odparowaniu chyba niewielka ilość, jak mam 200g do posiłku to malizną pachnie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam, z tj ilości wychodzi 9-10 niewielkich krokietów.Na pewno warto powielić składniki na większą ilość osób :)

      Usuń
  21. Wspaniały pomysł na dietetyczne krokiety. Dietetycy i wegetarianie będą zadowoleni. A przepis trzeba dokładnie przeczytać.W pozycji " opcjonalnie" są składniki o które tak często pytacie. Pozdrawiam p.Monikę.- Maria.

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajne, zrobię na obiad z ziemniakami i surówką :)

    OdpowiedzUsuń
  23. A jak bede smażyc to nie bedzie sie ten żółty ser przylepiał do pateni. ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli krokiety będą opanierowane najpierw w mące, a porem w jajku i bułce, to właśnie ta panierka utworzy swego rodzaju ochronną skorupkę - ser wtedy nie ma bezpośredniej styczności z patelnią, więc nie powinien się przyklejać.

      Usuń
  24. Może było pytanie. Ile wychodzi kinkiecików ... tak mniej więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam. a jak się nie ma maszynki do mielenia to blenderem? nie bedzie masa za rzadka??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masa nie ma być całkiem gładka, powinny być malutkie kawałeczki pieczarek i jajek, starałam się to pokazać na zdjęciach. Więc po prostu proszę blendować etapami :)

      Usuń
  26. krokiety pyszne ,u mnie bez kapusty :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję za pomysł, zrobiłam z opieńkami (rozmrożonymi) i cebulką, były wyśmieite

    OdpowiedzUsuń
  28. Pomysł wspaniały!!! Zrobiłam na wigilię - wszyscy zachwyceni - REWELACJA .Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger