Ciastka ze słonecznika i sezamu (bez mąki)

O upieczenie ciastek bez mąki, z ziaren słonecznika, poprosiła mnie jakiś czas temu któraś z Pań - a że byłam wtedy poza domem i głowa najwyraźniej też była nieobecna, umknęła mi moja obietnica :) Przypomniało mi się jednak wczoraj, że podjęłam się takiego zadania,  i ciastka zrobiłam. Zależało mi, żeby były zdrowe i smaczne, z naturalnych składników. Do ich posłodzenia użyłam ksylitolu, ale można go zastąpić np. miodem lub syropem z agawy. Ciasteczka są bardzo smaczne, i przyznam, że też sycące - jedno spokojnie wystarczy np. jako drugie śniadanie.




Składniki:
2 szklanki łuskanego słonecznika
0,5 szklanki białego sezamu
5 łyżek oleju z orzechów włoskich (lub innego)
1/4 szklanki ksylitolu (można użyć miodu)
1 jajko
kilka kropli olejku migdałowego
Przygotowanie:
Połowę słonecznika blenduję by go jak najbardziej rozdrobnić. Przesypuję go do miski, dodaję całe ziarna, sezam, olej, ksylitol, olejek migdałowy oraz żółtko. Białko ubijam na sztywną pianę, również dodaję do miski. Mieszam by wszystko się połączyło. Masa nie będzie zbyt zwarta, ale nie trzeba się tym przejmować. Wilgotnymi dłońmi formuję kulki, układam je na blasze wyłożonej papierem i już na blasze spłaszczam, starając się by zachować owalny kształt. Im bardziej się ciasteczka spłaszczy, tym będą bardziej chrupiące. Piekę w zależności od grubości 30-35 minut (temperatura piekarnika 175 stopni C, środkowy poziom, góra- dół, bez termoobiegu). Ciastka przekładam za pomocą łopatki do ostudzenia na kratkę.


                              


2 komentarze:

  1. Świetny blog i ciekawe tematy. Miło się go czyta, zapraszam do mnie gdzie dopiero zaczynam przygodę z pisaniem http://dziennacodzien.blogspot.com - blog o tematyce codziennej, życiu, motywacji i szczęściu

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukałam właśnie zdrowej przekąski do pracy, muszę wypróbować twój przepis, dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger