Makaron z kurczakiem w sosie z pesto, z zielonym pieprzem i papryczką chili

Lubię kulinarne wyzwania, więc z radością podjęłam wyzwanie Ramy Smaż jak szef kuchni " 100 pomysłów na..." Bardzo spodobał mi się sam pomysł: dostaję kilka różnych produktów, i z udziałem tego wszystkiego mam stworzyć pyszne danie. Więc mam: Ramę Smaż jak szef kuchni, zielony pieprz, pesto z rukoli i makaron z atramentem z kałamarnicy. Postawiłam na prostotę i dodawszy kilka składników przygotowałam pyszny, aksamitny sos pachnący ziołami i czosnkiem, na bazie śmietanki, z kurczakiem; pikanterii dodał zielony pieprz i papryczka chili. A całość, już z makaronem i serem, smakuje po prostu wybornie.




Składniki:
ok. 400 g. fileta z piersi kurczaka
Rama Smaż jak szef kuchni - 3,4 łyżki 
1 niewielka cebula
1 duży ząbek czosnku
1 łyżka pesto z rukoli
1 płaska łyżeczka kurkumy
3/4 szklanki słodkiej śmietanki 30%
2-3 łyżeczki zielonego pieprzu w zalewie
1 łyżeczka drobno posiekanej czerwonej papryczki chili (bez pestek)
makaron wstążki,  u mnie czarny makaron z atramentem z kałamarnicy
sól, pieprz do smaku
Dodatkowo:
posiekana natka pietruszki
twardy ser typu parmezan
Przygotowanie:
Mięso kroję na niewielkie kawałki, oprószam solą i pieprzem. Cebulę siekam w drobną kostkę, czosnek przepuszczam przez praskę. Na rozgrzaną patelnię wlewam Ramę Smaż jak szef kuchni, czekam aż znikną bąbelki, co oznacza, że osiągnięta została idealna temperatura do smażenia, wrzucam posiekaną cebulę i smażę mieszając do jej zeszklenia. Dokładam czosnek i smażę razem 30 sekund. Następnie dokładam mięso i mieszając smażę ok. 5 minut; kurczak nie powinien się zbytnio przyrumienić. Dokładam pesto z rukoli oraz dolewam śmietankę, dodaję również kurkumę. Mieszam wszystko dokładnie, wstępnie doprawiam sos do smaku solą i pieprzem. Przykrywam patelnię i na małym ogniu duszę do 10 minut. Na koniec dorzucam pieprz odsączony z zalewy oraz drobno posiekaną papryczkę, podgrzewam razem, doprawiam ostatecznie do smaku. 
W międzyczasie gotuję makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu (w osolonej wodzie). Ugotowany makaron przerzucam na patelnię z kurczakiem, mieszam, wykładam na talerze. Każdą porcję posypuję posiekaną natką pietruszki oraz wykładam kilka cieniutkich plasterków sera. 






1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone krokiety królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Znak zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger