Łatwe ciasto z maślanką

Bardzo, bardzo łatwe ciasto - wyjdzie każdemu i już po ok. godzinie będziecie mogli ukroić kawałek do kawy - ciepły rzecz jasna :)
Można zmieniać jego smak, dodając kakao, startą skórkę z cytryny albo pomarańczy, wiórki kokosowe czy troszkę kawy.


Składniki (blaszka 20 na 30 cm):
2 jajka
1 szklanka cukru
1,5 łyżki domowego cukru waniliowego
1 szklanka maślanki
1/2 szklanki oleju
2,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:
masło do natłuszczenia formy
mąka do oprószenia formy
cukier puder do posypania
Przygotowanie:
Jajka w temperaturze pokojowej ubijam na bardzo puszystą masę z cukrem waniliowym i zwykłym. Dodaję proszek do pieczenia, maślankę, olej i mąkę, miksuję przez kilka minut. Ciasto wylewam na blachę natłuszczoną masłem i oprószoną mąką, wstawiam blachę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C (góra-dół, bez termoobiegu, środkowy poziom) na ok. 45 minut. Przestudzone ciasto oprószam cukrem pudrem.



16 komentarzy:

  1. pysznie wygląda, lubię takie ciasta

    OdpowiedzUsuń
  2. domowy cukier waniliowy ? jak zrobic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze gdy używam prawdziwej wanilii, zostają puste laski, bez ziarenek - i te wkładam do szczelnego pojemnika z cukrem. Już po kilku dniach cały cukier cudnie pachnie wanilią :)

      Usuń
  3. Proste, łatwe, trzeba będzie sprawdzić!

    OdpowiedzUsuń
  4. aaa w którym momencie wlewa się maślankę ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisałam :) w sumie to prawie obojętne :-D Jak się ubije jajka to można ją lać :)

      Usuń
    2. Na jaką blaszkę jest ten przepis>

      Usuń
    3. Piekłam w blaszce 20 na 30 cm.

      Usuń
  5. A wiorki kokosowe wymoczone w mleku dodac czy uprazone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem można dać po prostu suche, albo rzeczywiście lekko podprażone żeby wydobyć więcej smaku.

      Usuń
  6. Można dać kefir zamiast Maślanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam piec go z kefirem, ale jestem pewna, że również wyjdzie i że będzie smaczne.

      Usuń
    2. dziękuję

      Usuń
  7. Czy można olej zastąpić np roztopionym masłem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JA tak zawsze robię, bo nie lubię oleju w cieście :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger