Placki ze śmietaną na drożdżach

Dziś mam dla Was coś, co pokochacie ;) Cudowne, pulchniutkie, puszyste i na dodatek bardzo łatwe do przygotowanie placki ze śmietaną na drożdżach. Placki, a nawet prawie bułeczki, bo taki placek to całkiem solidna porcja pyszności. Każdemu wyjdą i jestem pewna, że wszystkim posmakują! Jeśli nie macie wszystkich składników w domu, to ruszajcie na zakupy, zakasujcie rękawy i do smażenia :) 
A komu posmakowało - proszę o komentarze i udostępnianie :)




Składniki:
2 szklanki mąki pszennej + 2,3 łyżki do podsypania
200 g. śmietany 18%
1 jajko
25 g. świeżych drożdży
3 łyżki domowego cukru waniliowego
1 łyżka cukru pudru
olej do smażenia
Przygotowanie:
Drożdże kruszę do miseczki z leciutko podgrzaną śmietaną, dodaję cukier waniliowy i łyżeczką mąki - mieszam i odstawiam w ciepłe miejsce. Zaczyn musi wyrosnąć. Do dużej miski wsypuję mąkę, dodaję jajko i cukier puder, a także wyrośnięty zaczyn. Mieszam ciasto łyżką, a potem przez chwilę, dosłownie 2 minuty,  wyrabiam dłonią (jeśli ciasto bardzo się klei, posypuję je łyżką lub dwoma mąki). Ciasto odkładam w misce przykrytej ściereczką na pół godzinki do napuszenia, o czym przekładam na podsypaną mąką stolnicę i od razu formuję gruby wałek - taki na 5-6 cm średnicy. Ostrym nożem kroję wałek na placki grubości ok. 1 cm. Placki smażę na niewielkim ogniu, na małej ilości oleju, po kilka minut z każdej strony. Trzeba smażyć je na małym ogniu, bo szybko się rumienią, a przecież muszą usmażyć się w środku. Usmażone przekładam na chwilę na papier, po czym podaję z cukrem pudrem.


                          

                          

                          

6 komentarzy:

  1. Kocham placuszki wszelkiej maści :) Trochę przerażają mnie te drożdże, nigdy nic mi nie wychodzi, gdy drożdży używam. A tak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam.Takie robila moja Mama.Czasami posypywalismy je cukrem .mniam....

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam ,powiedz mi z czym te placki sie podaje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję cukier puder, dżem i szklankę mleka :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger