Ciasto na kisielu pomarańczowym

Nazywam takie ciasta codziennymi, bo są proste, szybkie i nie wymagają wielkich umiejętności. Wystarczy mikser, by połączyć składniki i po krótkim czasie w piekarniku już można ciasto kroić do kawy.
Ciasto jest pyszne i bardzo puszyste. Można je dodatkowo przekroić, posmarować kremem lub dżemem, wykończyć polewą - tak jak lubicie.
Uwaga - składniki podałam na formę 20 x 20 cm, na dużą trzeba je podwoić.



Składniki:
3 duże jajka
szczypta soli
1 szklanka cukru pudru
1 torebka kisielu pomarańczowego z cukrem (77 g, kisiel w proszku)
1 szklanka + 1 łyżka mąki pszennej
0,5 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
2 łyżki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:
masło do posmarowania formy
mąka do oprószenia formy
cukier puder do posypania
Przygotowanie:
Jajka miksuję ze szczyptą soli i szklanką cukru pudru na bardzo puszystą masę, potem (miksując dalej) wsypuję kisiel i dolewam sok pomarańczowy oraz olej. Na koniec do masy stopniowo dodaję mąkę z proszkiem do pieczenia. Ciasto przelewam do natłuszczonej i oprószonej mąką formy, wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. (góra-dół, bez termoobiegu,środkowy poziom) na 30-35 minut (do suchego patyczka). Upieczone, zimne ciasto oprószam cukrem pudrem.



12 komentarzy:

  1. Przypomniały mi się ciasta budyniowo- kisielowe, które piekła moja mama, a szczególnie ich piękny kolor, gdy dodała kisielu wiśniowego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie z takim ciastem kojarzy się mój przyjaciel z najmłodszych lat - gdy mieliśmy 8, może 9 lat upiekł bardzo kolorowe ciasto właśnie z użyciem kisieli. Byłam pełna podziwu dla Jego umiejętności ;)

      Usuń
  2. Faktycznie bardzo proste i puszyste ciacho. Zapisuję do wypróbowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, jest naprawdę pyszne.

      Usuń
  3. Tylko niewiem czemu teraz te kisiele czerwone nie barwią juz ciasta na rózowo tak jak kiedys tylko wychodzi takie wyblakłe pewnie jakas chemia w nich jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pytanie i mi chodzi po głowie. Kisiel pomarańczowy, a koloru ani ani :) Choć z drugiej strony, gdyby ten kolor był, też bym się zastanawiała, z czego pochodzi :)

      Usuń
  4. dzis wyprobuje,wyglada smakowicie. Pozdrawiam, Renata K.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne ciasto, takie puszyste. Aż chciałoby się skubnąć kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Renata K.: Ciasto jest pyszne pieklam juz 2 razy,mam tylko pytanie dlaczego mi za kazdym razem wychodzi ciemniejsze (cos kolorem przypomina a`la piernik) w smaku jet bardzo dobre i pulchne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To od proszku do pieczenia. Zmień proszek innej firmy

      Usuń
  7. Moniko zabierałam się za upieczenie tego ciasta zbyt długo bo teraz jak je zrobiłam to na pewno już trafi do moich ulubionych.Jest pyszne i takie typowe jak dla mnie.Uwielbiam takie smaki i dlatego dziękuję Ci bardzo za przepis.Uwielbiam zaglądać na Twój blog bo zawsze znajdę coś ciekawego.Pozdrawiam.Jola

    OdpowiedzUsuń
  8. Upiekłam, zajadam się jeszcze gorącym:) na prawdę pyszne ciasto polecam.lekkie i puszyste typu biszkopt.ja zamieniłam sok pomarańczowy na brzoskwiniowy z puszki bo miałam akurat otwarte i dodałam pokrojone drobno brzoskwinie..pycha

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger