Schab w sosie słodko-kwaśnym

Mam dziś dla Was rewelacyjną radę, jak ułatwić sobie smażenia mięsa np. na gulasz :) Olśniło mnie dziś i pewnie będę tak robić już zawsze, bo ten sposób jest banalnie prosty, a oszczędza czasu i bałaganu w kuchni. Otóż - wiemy, że aby mięso w gulaszu czy w sosie było pyszne, warto oprószyć je przed smażeniem mąką (powoduje ona, że mięso ładnie się zarumieni, i sos będzie miał piękny kolor i dobrą konsystencję). Do dziś robiłam to w taki sposób, że pokrojone w kawałki mięso lekko panierowałam w mące na płaskim talerzyku. Nie zawsze udawało się zachować porządek na blacie... Więc dziś, w tę piękną, słoneczną sobotę (upalną prawdę mówiąc - na szczęście coraz bardziej się chmurzy i zaraz pewnie spadnie deszcz) wymyśliłam, by sobie pomóc i mięso oprószyć mąką za pomocą sitka! Może tak robicie, nie wiem, ale jak dla mnie to naprawdę wspaniałe odkrycie :) 
Tyle o moim geniuszu, wracamy do talerzy. Od kilku dni planowałam, że ten weekend będzie spokojny, bezstresowy, bezwysiłkowy i przyjemny. Miałam czas na małe zakupy, i to wcale nie kulinarne ;) (w tych wyręczył mnie mąż), coś tam sobie posprzątałam nie spiesząc się wcale, a potem zrobiłam z wielką przyjemnością obiadek. Robi się go szybko, oceniam że jakieś 35-40 minut - lekki i pyszny schab w sosie słodko-kwaśnym. 



Składniki:
300 g. schabu pierade (czyli schab pokrojony w cienkie plasterki)
do przyprawienia mięsa: sól, pieprz, słodka mielona papryka
mąka do oprószenia mięsa (użyłam pszennej)
3 łyżki oleju rzepakowego do smażenia mięsa
3 cebule
1-2 dojrzałe brzoskwinie
1 czerwona papryka
sporo posiekanego szczypioru
Sos:
1,5 zimnej szklanki wody
3 łyżeczki przecieru pomidorowego
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka ciemnego cukru
1 łyżka stołowa maki ryżowej
1 łyżka ciemnego sosu sojowego
1,5 łyżki octu ryżowego 3%
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Mięso kroję na duże kawałki, układam na talerzu, oprószam sola, pieprzem i słodką papryką, a potem mąką. Smażę mięso w 2 partiach na dość rozgrzanym tłuszczu - ma się ładnie zarumienić. Zdejmuję mięso z patelni i wrzucam na pozostały po nim tłuszcz pokrojone  w duże kawałki cebule. Lekko je solę, przykrywam i smażę 3-4 minuty, po czym dorzucam pokrojoną w mniej więcej tej samej wielkości kawałki paprykę. Smażę kolejne kilka minut - dalej pod przykryciem, po czym dorzucam połowę posiekanego szczypiorku i brzoskwinie w kawałkach (bez skórki). W międzyczasie w połowie porcji wody rozpuszczam cukier, dodaję przecier pomidorowy, ocet, sos sojowy, mąkę ryżową i przeciśnięty przez praskę czosnek. Gdy zawiesina jest porządnie rozmieszana wlewam ją na patelnię i od razu mieszam całą zawartość, dolewam też stopniowo pozostałą wodę. Na koniec doprawiam sos do smaku solą i pieprzem.


                           

                           

                           




4 komentarze:

  1. Bardzo lubię taki sosik do mięska. Super danie na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  2. A co z octem ryżowym? Bo chyba Pani zapomniała napisać...rozumiem ze dodac do sosu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście zapomniałam :) Mieszamy go razem z płynnymi składnikami. Już uzupełniałam.

      Usuń
  3. Super wygląda ten schab. Dobrze smakuje też z ryżem.
    PS. świetne widelce

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone krokiety królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Znak zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger