Placki z zielonej cukinii z pieczarkami

Bardzo posmakowała mi taka wersja placków z cukinią - są wyjątkowo delikatne, w smaku cudowne, a w połączeniu z ziołowym twarożkiem zwyczajnie mnie zachwyciły. Serdecznie polecam do wypróbowania :)



Składniki na ok. 15 placków:
2 średniej wielkości cukinie
10 pieczarek
1 jajko
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
3 płaskie łyżki mąki pszennej
sól, pieprz do smaku
olej rzepakowy do smażenia
Przygotowanie:
Umyte cukinie ścieram ze skórką na tarce z grubymi oczkami, oprószam leciutko solą, odstawiam na 5 minut (cukinia w tym czasie wypuści sok). Odciskam nadmiar płynu, przekładam cukinię do miski. Dodaję starte na grubej tarce pieczarki, mąkę, jajko, posiekaną natkę pietruszki i przyprawy do smaku. Mieszam do połączenia i od razu na średnio rozgrzanym tłuszczu smażę na rumiano okrągłe placki. Uwaga- są delikatne, przy przekładaniu na drugą stronę warto sobie pomóc łopatką. Po usmażeniu na chwilę przekładam placki na papier do odsączenia nadmiar tłuszczu. Podaję posypane posiekaną natką, z ziołowym twarożkiem.


                         


12 komentarzy:

  1. Wspaniałe placuszki :) moja mama robiła bardzo podobne, z tym że dodawała do nich podsmażony boczek zamiast pieczarek. Ta propozycja jest lżejsza, a może być równie pyszna, chyba spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi się podoba pomysł z pieczarkami, pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe placuszki :) uwielbiam warzywne, cukiniowe szczególnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z dodatkiem pieczarek nie jadłam, wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej jestem na diecie czy te placki mi nie zaszkodzą bo smażone ja tylko jadam gotowane i czy z tej cukini ziarenka się usuwa aco to za twarożek bo u nas w sklepie go nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat te placuszki są dość łakome na tłuszcz :) Tzn. piją go ciut więcej niż np. placki ziemniaczane, więc chyba jednak nie będą najlepsze, zwłaszcza jeśli ktoś nie może jeść smażonych rzeczy. Co do twarożku to jest pyszny twarożek z Piątnicy, o taki: http://piatnica.com.pl/p/pl/twoj-smak-ze-szczypiorkiem-135g.html

      Usuń
    2. Można je piec w piekarniku zamiast smażyć?

      Usuń
    3. Wydaje mi się, że nie, bo najprawdopodobniej bardzo będą przystawały do blachy/papieru. Choć z drugiej strony - gdyby papier natłuścić, to powinny dać się z niego zdjąć ;) Trzeba by wypróbować ten sposób!

      Usuń
  6. Wyprobuje je ale co z ziarenkami z cukuni ? Usowac czy zetrzec ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Młode cukinie nie mają jeszcze dużych nasion, więc można ich nie usuwać; przy starszych trzeba je wyciąć.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger