Kotlety z ziemniaków i pieczarek

Kotlety są tak pyszne, że chce się ich więcej i więcej :) Kremowe w środku, z chrupiącą skórką z zewnątrz. Można zjeść je z jakimś sosem, albo jak ja zastąpić nimi zwykłe, ugotowane ziemniaki, i podać je z mięsem. 



Składniki:
ok. 0,5 kg ziemniaków
ok. 300 g. pieczarek
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
jajko
2 pełne łyżki mąki pszennej
1 pełna łyżka mąki ziemniaczanej
bułka tarta do panierowania
sól, pieprz
olej rzepakowy do smażenia
Przygotowanie:
Obrane ziemniaki gotuję do miękkości, przepuszczam przez praskę lub dokładnie duszę widelcem. Pieczarki ścieram na tarce z grubymi oczkami i podsmażam do odparowania wody na niewielkiej ilości oleju. Podsmażone dodaję do ziemniaków razem z posiekaną natką, jajkiem i przyprawami. Mieszam wszystko na jednolitą masę, dodaję obie mąki, mieszam jeszcze raz. Masa będzie dość klejąca. Do miseczki wsypuję bułkę tartą. Łyżką nabieram porcję masy, przekładam ją do miseczki z bułką i lekko panieruję. Tak powstałe kulki przekładam na patelnię ze średnio rozgrzanym olejem, smażę po kilka minut z obu stron, do zrumienienia. Po usmażeniu kotlety przekładam na chwilę na papier do odsączenia nadmiaru tłuszczu.

                      

                      

42 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Bede robila .wyglądają pysznie 😉

      Usuń
  2. O matko az mi slinka poleciala musze zrobic ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Bardzo zachęcam do wypróbowania :)

      Usuń
    2. Robię ,ziemniaki i pieczarki muszą być zimne jak mieszamy czy mogą być ciepłe

      Usuń
    3. Lepiej żeby były zimne, inaczej ciasto może być zbyt rzadkie.

      Usuń
    4. Robię ,ziemniaki i pieczarki muszą być zimne jak mieszamy czy mogą być ciepłe

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Takie kotlety lubię od dzieciństwa, kiedy mój Tata wymyślał pyszne rzeczy na obiad. Czasami nadziewał kotlety ziemniaczane marchewką, albo plasterkami kiełbaski. Były pyszne.

      Usuń
  4. Te kotleciki sa ińteresujace iw sam raz dla ubozszych ale ciekawe jedyne dobry humor i checi a bedzie smakowac z dodatkiem salatki pomidorowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo tani posiłek, ale moim zdaniem są świetne.

      Usuń
    2. Nie tylko ubodzy jadają takie rzeczy.prosty smaczny posiłek.o nie bo lepszy niż talerz w najlepszej restauracji z małą kupka czegoś tam i mazidlami Picasso wkoło za ponad 50 zł.

      Usuń
  5. jutro robie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś robiłam ,są przepyszne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowały :) Ja je uwielbiam :)

      Usuń
  7. a mozna zrobic bez pieczarek i czym zastapic pieczarki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię wiele różnych wersji takich kotletów - można je zrobić również tylko z ziemniaków: http://sio-smutki.blogspot.com/2014/09/placki-z-gotowanych-ziemniakow.html

      Usuń
    2. Można zamiast pieczarek dodać kiszonej drbno posiekanej kapusty.

      Usuń
  8. Ciekawe przepisy ,napewno bede korzystala z przepisow- dobrze ze tu trafilam .Pozdrawiam bardzo serdecznie i opublikuje na mojej stronie na Facebooku
    Grazyna Mäder.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają przepysznie, wpisałam je do listy obiadów na przyszły tydzień :) Mam pytanie: jakie ew. mięso podaje Pani do tych kotlecików i jaką sałatkę doradzałaby Pani wykonać, aby wszystko ze sobą grało? Byłabym bardzo wdzięczna za rady, pozdrawiam serdecznie w słoneczną niedzielę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam kotlety na bazie ziemniaków. Z pieczarkami musza tworzyć pyszny duet :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaśliniona lecę po pieczarki :D PYSZOTA MNIAM !

    OdpowiedzUsuń
  12. Są przepyszne.Ja dodałam dodatkowo przesmażony na maśle por.Genialny pomysł,dziekuje i pozdrawiam😀😀😀.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziś robiłam ☺ Nawet mój syn niejadek wcinal ☺☺ Pycha!! POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  14. przeeeeepyszneeeeeeeeeee

    OdpowiedzUsuń
  15. No to obiadek się robi ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. A z jakim sosem można podać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można oczywiście podać sos pieczarkowy,np. taki http://sio-smutki.blogspot.com/2015/10/kremowy-sos-pieczarkowy.html. Ale żeby był większy kontrast, proponuję serowy :)

      Usuń
  17. napewno je zrobię

    OdpowiedzUsuń
  18. A czy zamiast maki ziemniaczanej mozna dodac pszenna?

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie robię, na pewno są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam 2 dni temu były pyszne zniknęły tak szybko, że nie zdążyłam zdjęcia zrobić. Skorzystałam również z przepisu na sos pieczarkowy - w duecie z kotletem POEZJA także DZIĘKUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ile wychodzi z jednej porcji

    OdpowiedzUsuń
  22. Są pyszne ja jeszcze dodałam startego sera :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Są pyszne ja jeszcze dodałam startego sera :)

    OdpowiedzUsuń
  24. pyszne cała rodzinka zajadała się,podałam je z surówką i kotletem z kurczaka.A moja mamunia robiła placki ziemiaczane bez dodatków ,do tego podawała nam surówkę z kiszonej kapusty oraz smazoną kaszankę taką domowej roboty przepychaaaa

    OdpowiedzUsuń
  25. Mało przy tym pracy, a smaczne !!!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger