Bramboraki z boczkiem i cebulką

W czasie mojego kilkuletniego pobytu w Cieszynie wiele razy jadłam u naszych południowych sąsiadów - fakt, zazwyczaj były to skromne, tanie posiłki, w sam raz na studencką kieszeń. Uwielbialiśmy wtedy smażony ser z frytkami ale była też druga potrawa, która mi niezwykle smakowała: czeskie placki ziemniaczane, wzbogacone boczkiem, cebulką i ziołami. Były smażone jako wielkie okrągłe placuchy, podawane na papierowych tackach; jadło się je jak pizzę. Były mocno chrupiące i pełne smaku.
Do dziś dnia je bardzo lubię i przygotowuję moją własną, domową wersję.

Polecam też przy okazji placki ziemniaczane z papryką i imbirem :)
oraz kilka innych sposobów na placki: TUTAJ




Składniki na 6 sporych placków:
4 duże ziemniaki
1 duża cebula
1 jajko
2 pełne łyżki maki pszennej
100 g. boczku wędzonego w plastrach
2 łyżki drobno posiekanego szczypiorku
1 płaska łyżeczka suszonego majeranku
1/3 łyżeczki mielonego, czarnego pieprzu
olej rzepakowy do smażenia
Przygotowanie:
Boczek i cebulę kroję drobno, najpierw na niewielkiej ilości oleju podrumieniam boczek, po czym dorzucam cebulkę. Smażę razem do zrumienienia cebuli. Obrane ziemniaki ścieram na tarce z grubymi oczkami, dodaję do nich jajko, szczypiorek, majeranek i podsmażoną cebulkę z boczkiem. Dosypuję mąkę, doprawiam pieprzem i solą. Dokładnie mieszam. Rozgrzewam olej na dużej patelni i wykładam spore porcje ciasta, formując duże podłużne placki. Smażę je po ok. 3 minuty z każdej strony. Najlepsze są gorące.



15 komentarzy:

  1. Czy wystarczą po 3 minuty z każdej strony, żeby ziemniaki starte na grubej tarce doszły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno zależy od tego, jak grubo wyłożymy ciasto na patelnię. Ja lubię placki wysmażone i chrupiące, więc raczej są dość cienkie. Czas trzeba dostosować do swoich potrzeb.

      Usuń
  2. Dziękuję! Pani blog jest moim ulubionym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za takie miłe słowa! Zapraszam jak najczęściej, mam nadzieję że niejeden z przepisów się przyda :)

      Usuń
  3. Dzięki za przepis,placuszki smakowały rodzinie i na stałe zagoszczą u mnie na stole...Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzinka wie co dobre! Ja też te placki bardzo lubię i chętnie do nich wracam. Są pyszne i pożywne.

      Usuń
  4. Ciekawa propozycja, wygląda bardzo fajnie! Gdybyś szukała zdrowych, fit propozycji polecam Kcalmara :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie dzisiaj na obiad placuszki ☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Jutro zabieram się za robienie ;-) ��

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś właśnie zaszalałam i zrobiłam na obiad placuszki z Twojego bloga.Wyszły bardzo pyszne i na pewno jeszcze nie raz je usmażę.Podoba mi się również ich nazwa.Brzmi jakoś tak smacznie.Lubię Twojego bloga i często tu zaglądam chociaż komentarz piszę pierwszy raz.Obiecuję że nie ostatni.Pozdrawiam i życzę zdrówka.Również dolnoślązaczka ale z Nowej Rudy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że do mnie zaglądasz i zapraszam jak najczęściej :)

      Usuń
    2. Dziś zaserwowałam na obiad. Do tego zrobiłam twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką z dużą ilością śmietanki. Pychota! Cała rodzinka piała z zachwytu. Dzięki za przepis. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  8. Dziękuję za przepis. Byłam w Pradze w czerwcu, ale z powodu upałów nie udało mi się spróbować Bramboraków. Teraz nadrobiłam, są pyszne, myślę że na stałe zagoszczą w moim jadłospisie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger