Łatwe ciasto ze śliwkami na oleju

Bardzo polecam to ciasto, wyszło pyszne. Jest łatwe, niedrogie, można do jego przygotowania użyć innych owoców, choć w połączeniu z soczystymi, słodkimi śliwkami smakuje naprawdę rewelacyjnie. Na dużą blachę podwójcie proporcje składników.



Składniki na blaszkę 20 x 20 cm:
2 duże jajka (temperatura pokojowa)
szczypta soli
0,5 szklanki cukru pudru
1 pełna łyżka domowego cukru waniliowego
1,5 szklanki mąki pszennej
1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
2 czubate łyżki gęstego jogurtu naturalnego
1/3 szklanki oleju rzepakowego
10-15 dojrzałych śliwek
Dodatkowo:
masło do posmarowania ciasta
masło lub margaryna do posmarowania formy
mąka do oprószenia formy
cukier puder
Przygotowanie:
Jajka ubijam mikserem ze szczyptą soli, cukrem pudrem i waniliowym na bardzo puszystą masę. Następnie ciągle ubijając dodaję jogurt i olej, a potem mąkę z proszkiem do pieczenia. Ciasto będzie gęste i klejące. Ciasto przekładam do natłuszczonej masłem i oprószonej mąką formy, wyrównuję powierzchnię. Umyte śliwki przekrajam na pół, połówki lekko wciskam w ciasto. Blachę wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. na 55 minut. gorące ciasto smaruję kawałkiem masła i od razu oprószam cukrem pudrem.


                        


18 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie ciasto, jest pyszne i bardzo proste.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zrobić takie ciasto, bo pysznie wyglada, uwielbiam takie. Mam pytanie, jak nazywa się czcionka, która zrobiłaś napis ,,Sio smutki"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O czcionkę muszę zapytać osobę, która mi pomagała :) Jak się dowiem, dam znać :)

      Usuń
  3. pięknie wygląda!
    Zapraszam do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis Ciekawy łatwy no i zapewne ciasto pychotka

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis podobny do ciasta jogurtowego, na pewno smaczne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie ciacha wilgotne i z dużą ilością owoców :D

    OdpowiedzUsuń
  7. czy to ciasto piecze się na termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
  8. witam mi ciasto wyszło strasznie niskie a jeszcze nie próbowałam bo aż się boję że znowu się nie udało a jeszcze jedno pytanko do czego to masło jak upiekłam to wtedy na wierzch

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakiej blaszce je Pani piekła? Tak jak napisałam, proporcje są na małą blaszkę: 20 na 20 cm.
      Co do masła - gdy posmaruje się masłem gorące ciasto i posypie się je cukrem pudrem, ten stworzy coś w rodzaju lukru.

      Usuń
  9. Ja robię lukier na zimno tak: w metalowym kubku"kwarta" daję szklankę cukru pudru, wyciskam trochę soku z cytryny do smaku aby tylko nie bylo mdłe, aromat rum lub arak... parę kropel wody i rozcieram łyżką ... jak za gęśty to po kilka kropel wody zimnej... bardzo ostrożnie z ilościa wody !!! bo ma być bardzo gęsty ... tak, aby się dał lać... szybko zygzakami polewam po lekko przestudzonym cieście. Nie może być gorące ciasto, ani zbyt rozwodniony lukier.... bo ciasto wchłonie

    OdpowiedzUsuń
  10. Można użyć zamiast oleju margaryny? I czy mozna wyłożyć papierem do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypuszczam że rozpuszczona margaryna też się sprawdzi - w tej samej ilości co olej. A co do wyłożenia blaszki papierem - jak najbardziej :)

      Usuń
  11. super ciasto bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  12. zrobiłam dzisiaj z mrożonych węgierek wyszło obłędne

    OdpowiedzUsuń
  13. A dajemy mrożone owoce czy rozmrażany wcześniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mrożone, wykładamy je na górę ciasta, żeby w trakcie pieczenia wodą mogła odparować.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger