Powidła truskawkowe

Przy którejś okazji odwiedzin w moim rodzinnym domu spróbowałam bardzo dobrego dżemu z truskawek. Właściwie to nazwałabym go nie tyle dżemem, a powidłami, bo był bardzo gęsty, ciemny i wysmażony. Były w nim całe owoce, bardzo przyjemne w trakcie jedzenia, bo dość twarde i konkretne. Podpytałam Mamę, jak je zrobiła, kupiłam truskawki i produkcję zaczęłam w sobotę ;) 
Sekret tych wspaniałości moim zdaniem tkwi w trzech rzeczach: po pierwsze - truskawki muszą być dojrzałe i słodkie, ale jędrne. Po drugie - garnek, w którym smażymy te powidła musi mieć grube dno, by spełnić trzeci warunek. A ten trzeci warunek - właściwie nie mieszamy zawartości garnka (tylko w końcowej fazie).
Bardzo polecam Wam ten sposób, bo efekt to doskonałe, gęste powidła, idealne do ciast i ciastek i do herbaty.



Proporcje:
4 kg truskawek
1 kg cukru
Przygotowanie:
Truskawki z szypułkami płuczę w dużej ilości wody, po czym obrywam z szypułek (radzę robić to w tej kolejności, bo jeśli najpierw oberwiemy szypułki, a potem umyjemy truskawki to te zrobią się bardziej wodniste). Całe truskawki przekładam do szerokiego garnka i zasypuję cukrem (można to zrobić na przemian - trochę truskawek, trochę cukru). Tak przygotowane zostawiam przynajmniej na 4-5 godzin, by puściły jak najwięcej soku, a potem zaczynam je gotować, na średnim ogniu (powinny cały czas lekko "perkotać"). Nie mieszam ich w ogóle, dopóki powidła wyraźnie nie ściemniają i nie zgęstnieją. Wtedy można już delikatnie przemieszać je drewnianą łyżką. U mnie gotowały się ok. 8 godzin. Można zrobić próbę na talerzyku - wykładam odrobinę i zostawiam na 10 minut, by sprawdzić na ile są gęste po wystudzeniu. Gdy uznam, że są już gotowe przekładam gorące powidła je do wyparzonych słoiczków, mocno je zakręcam i odwracam do góry dnem, pozostawiam w tej pozycji do wystygnięcia.




3 komentarze:

  1. Super pomysł. Ja w weekend przerobiłam już kilka kilo truskawek, ale może jeszcze spróbuję tych powideł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już powidła, zwykły dżem, i trochę kompotów. Jeszcze poszperam, co fajnego można przygotować.

      Usuń
  2. Kiedyś przez zupełny przypadek zrobiłam dżem truskawkowo-arbuzowy. Po prostu kupiony arbuz okazał się tak mączysty, że nie do zjedzenia na surowo. Zmieszałam go (wagowo)pół na pół z truskawkami. Zarówno arbuza jak i truskawki poszatkowałam (oddzielnie)w melakserze. Zrobiłam dżem z żelfiksem 3:1, wiem że to nie jest samo zdrowie, ale nie wiem jak długo trzeba byłoby smażyć arbuza, aby go odparować. Ten miks okazał się naprawdę wyjątkowo smaczny. Pewnie w tym roku go powtórzę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger