Udka w sosie :)

Długa przerwa w moim gotowaniu tak do końca nie była przerwą ;) Byłam na urlopie, który okazał się świetnym czasem - pozwolił mi odpocząć, ustawić należycie priorytety i utwierdzić się w pewnej decyzji, o której zaraz napiszę. Gotowania było dużo, zwłaszcza przez ostatni tydzień - bo spędziliśmy go w domku nad morzem, a ja z góry uprzedziłam, że zajmuję się kuchnią. Tylko zdjęć już nie tak wiele, bo stwierdziłam, że muszę odpocząć od komputera i bloga również (czasem blogowanie jest naprawdę ciężką pracą). Tak więc lekko i przyjemnie pitrasiłam w towarzystwie Mamy, kilka razy rzecz jasna było grillowanie, i dużo- naprawdę dużo świeżej ryby, bo mój Tata zapewniał nam codzienne świeże dostawy.
Co do tej decyzji - dotyczy ona jedzenia i tym samym bloga. Postanowiłam że postaram się zmienić nasze nawyki żywieniowe. Będę gotować lekko, spróbuję wyłączyć z naszego menu albo maksymalnie ograniczyć tłuste i ciężkie posiłki. Nie chcę żeby to była restrykcyjna dieta, bo za bardzo kocham gotować (i jeść), mam jednak zamiar sprawić, by było tak samo smacznie, a dużo lżej.

Jak wspomniałam, oczywiście w czasie urlopu jedliśmy :)
Starałam się przygotowywać szybkie posiłki, które nie zajmowały mi zbyt wiele czasu. Do takich na pewno należy kurczak i w takim razie jeden z kurczakowych obiadów opiszę. Ułatwiłam sobie maksymalnie zadanie i użyłam gotowej przyprawy - mix przypraw do kurczaka e-condimenta. To przyprawa bez jakiejkolwiek chemii, za to pełna smaków i aromatów, więc idealna by przygotować zdrowy i szybki posiłek. W składzie są: sól morska, czosnek, kolendra, cebula, papryka, imbir, majeranek, pieprz, kminek, tymianek, gałka muszkatołowa, kmin rzymski, kurkuma, kozieradka, chili, kardamon, cynamon, ekstrakt z papryki



Składniki:
4-5 udek z kurczaka
3 cebule
2 marchewki
2-3 ząbki czosnku
3 łyżki oleju
1 szklanka wody
gałązka świeżego lubczyku
ewentualnie 1 łyżeczka mąki pszennej (można pominąć)
sól, pieprz do smaku
Przygotowanie:
Umyte i osuszone mięso nacieram mixem przypraw do kurczaka, odstawiam na minimum 3 godziny do lodówki. Następnie mięso podsmażam na oleju na rumiano z obu stron (najlepiej w głębokiej, dużej patelni), a gdy jest już rumiane dorzucam pokrojoną w kostkę cebulę, marchewkę w plasterkach, gałązkę lubczyku i posiekany czosnek. Przykrywam patelnię i na małym ogniu duszę ok. 20 minut, do momentu zeszklenia cebuli. Dolewam wodę, wstępnie doprawiam do smaku i duszę pod przykryciem, aż mięso będzie zupełnie miękkie. Na koniec ewentualnie dodaję mąkę wymieszaną z kilkoma łyżkami lekko przestudzonego sosu i podgrzewam do zagęszczenia. 






3 komentarze:

  1. wygląda smakowicie ,na pewno spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis szybki i smakowity. Do podsmażenia używam masła klarowanego. Troszkę zmienia smak, ale ja lubię taką maślaną nutkę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobnie robie udka..so super soczyste i pyszne

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger