Pakora

Wczoraj byłam w Poznaniu na warsztatach kuchni indyjskiej - łał! nie mogło być lepiej pod katem tematu, prowadzącego i uczestników, mogło tylko być stanowczo lepiej z moim samopoczuciem. Dziwnym trafem, choć rano byłam zdrowa, okazało się że już po południu miałam gorączkę, klasyczne grypowe dreszcze i łamanie w kościach. A tu akurat całe to wspaniałe gotowanie i poznawanie indyjskich smaków, które naprawdę uwielbiam. Miałam taki kryzys, że ryczeć mi się chciało z bezsilności, że akurat tego dnia musiało mi się to przydarzyć. Na dodatek miałam w głowie świadomość, że czeka mnie droga powrotna do Wrocławia - i wierzcie mi, wymagała ona ode mnie porządnego wzięcia się w garść. Na szczęście tuż przed północą wróciłam cała (nie mogę powiedzieć, że zdrowa), mąż czekał z lekami i gorącą herbatą,  i tak dziś od rana to paskudne choróbsko przeganiam.

Postaram się w najbliższym czasie pokazać na blogu wszystkie potrawy, które przygotowaliśmy. Dziś - jako że słaba jestem okrutnie - wybrałam jedną, moim zdaniem najprostszą, bardzo pyszną i sycącą pakorę. Z zewnątrz jest rewelacyjnie chrupiąca, w środku cudownie mięciutka i wilgotna, i pachnie nieziemsko ;) W tradycyjnej kuchni indyjskiej to rodzaj przekąski, podawanej z herbatą. My zjedliśmy ją na obiad.
Spróbujcie, jeśli nie jedliście, świetna rzecz!

A tu znajdziecie przepis na pakorę z sałaty lodowej, z kurczakiem.

Za warsztaty dziękuję firmie Develey :)




Składniki na ok. 10 porcji:
3 średniej wielkości marchewki
2 duże cebule
2-3 garście młodych liści szpinaku
mąka z ciecierzycy
woda
Przyprawy których użyłam (takie miałam w domu):
tandori masala korzenne
koper włoski (nasiona)
ground turmeric
sól
olej do głębokiego smażenia
Przygotowanie:
Obieram marchewki i cebule, marchewki kroję w długie skośne plastry, a te dalej na pół. Cebule siekam w piórka. Przekładam warzywa do dużej miski, oprószam solą i przez chwilę ugniatam. Dodaję pozostałe przyprawy, potem szpinak. Wsypuję porcję mąki- powiedzmy że na początek pół szklanki, mieszam wszystko dłonią. Wlewam trochę wody i mieszam, by powstał rodzaj pasty. Na pewno trzeba będzie dosypać jeszcze sporo mąki, i dolać wody - chodzi o to, by powstało kleiste ciasto, które połączy kawałki warzyw. Aby ułatwić sobie cały proces smażenia, jedną ręką szykuję porcję warzyw z ciastem - po prostu zbieram i lekko ściskam dłonią porcję - drugą warto mieć czystą. Smażę tak przygotowane porcje w głębokim oleju, do momentu aż pakora będzie ładnie rumiana (przewracam kilka razy w trakcie smażenia). Cebula nie może być surowa, powinna zmięknąć i zrobić się słodka. Po usmażeniu przekładam porcje pakory na talerz z papierem, do odsączenia nadmiaru tłuszczu. Podaję na gorąco.




                  

                  

                 


7 komentarzy:

  1. zainteresowałam się pakorą, może ją zrobię, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na coś nowego, zainteresował mnie przepis,
    obawiam się czy dostane przyprawę Groun Tumeric,
    w związku z tym mam do autorki przepisu pytanie.
    Czy ta przyprawa jest wiążącym smakiem ?
    Pozdrawiam i będę wdzięczna za odpowiedż

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jeśli nie znajdzie Pani tej przyprawy, nie ma problemu, by zastąpić ją innymi. Sprawdzi się curry, kardamon, mielony kumin rzymski, kozieradka, suszona albo świeża kolendra, drobno posiekany czosnek, szczypta cynamonu, starty świeży albo suszony imbir, odrobina mielonej gałki muszkatołowej. To wszystko są smaki Indii :) Oczywiście radzę używać przypraw ostrożnie, bo większość z nich ma intensywny smak. Mam nadzieję, że pakora Pani posmakuje, mnie zachwyciła :)

      Usuń
    2. Dziękuje bardzo za odpowiedż :)
      Uwielbiam gotować i zaczęłam interesować się innymi kuchniami,jako pierwszą wzięłam na "blat" Kuchnię Japońską, a dokładnie Sushi jak dla mnie rewelacja.. ..pora teraz na coś nowego- na smaki Indii :)
      pozdrawiam

      Usuń
    3. Ground tumeric to po prostu kurkuma:-)

      Usuń
  3. A czy mona użyć innej mąki ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger