Soczyste kotlety mielone z majonezem

Szukam idealnych kotletów mielonych ;) A poważnie - bardzo je lubię i dlatego często eksperymentuję z ich smakiem i konsystencją. Dziś do masy mięsnej dodałam startego ziemniaka oraz majonez, ponadto nie podsmażyłam wcześniej cebuli - wszystkie te dodatki dają kotletom wyjątkową soczystość i sprawiają, że są miękkie i delikatne.
Użyłam majonezu kremowego firmy Folwark - potwierdzam, że jest taki jak mówi producent: zgodnie z nazwą kremowy i aksamitny, o przyjemnym smaku - polecam, spróbujcie!



Składniki:
0,5 kg mielonej wieprzowiny (karkówka lub łopatka)
1 pełna łyżka majonezu, polecam majonez kremowy Folwark
1 średni ziemniak
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżka bułki tartej
1 łyżka suszonego lubczyku
1 łyżka suszonych ziół prowansalskich
1 łyżeczka czosnku granulowanego
sól, pieprz do smaku
Dodatkowo:
bułka tarta do panierowania
olej do smażenia
Przygotowanie:
Cebulę kroję bardzo drobno, surowego ziemniaka ścieram na najdrobniejszych oczkach tarki. Przekładam do zmielonego mięsa, dodaję przeciśnięty przez praskę czosnek, zioła, bułkę tartą, majonez, sól i pieprz. Bardzo dokładnie mieszam na jednolitą masę. Formuję kotlety, każdy panieruję w bułce tartej. Smażę z obu stron na rumiano, po czym zmniejszam ogień, przykrywam patelnię i dosmażam kotlety przez kilka minut (potrzebują dłuższego czasu smażenia ze względu na surową cebulę i ziemniaka).






17 komentarzy:

  1. witaj! ale wycudowałaś!!!!Muszą być pyszne bo dużo przypraw,akurat dzisiaj kupiłam mielone i zaraz robię kotlety po Twojemu Całuski przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  2. muszą być pyszne,spróbuję jutro ..pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś mnie nie przekonuje kotlet mielony z surową cebulą w środku, da się zjeść po usmażeniu, a za kilka godzin cuchnie cebulą całe mięso w środku kotleta. Pomysł dobry ale do doprcowania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy kotlety są gotowe, cebula wcale już nie jest surowa. Za to w trakcie smażenia oddaje wilgoć i sok, tym samym mięso jest bardziej soczyste. Polecam spróbować.

      Usuń
    2. Zawsze robię z surową, nie śmierdzą cebulą.

      Usuń
  4. Musze sprobowac zrobic kotlety mielone wg. tego przepisu, wyglada ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na wrażenia, o ile przepis będzie wypróbowany :) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Wypróbuję bo to coś nowego z tym majonezem...........ja dodaję zawsze do mięsa mąkę ziemniaczaną(2 czubate łyżki na 1kg mięsa)i nie wyciskam mleka z bułki tylko wszystko dodaję,wydawać by sie mogło,ze masa bedzie rzadka ale nie jest......kotlety sa pulchne .......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ja muszę wypróbować tego sposobu z nie wyciskaną bułką :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Witam, Ja zawsze daję surową cebulkę drobno posiekaną . I tak jak Pani Monika pisze wcale nie jest surowa. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja do środka daję bułkę tartą i kaszę mannę pół na pół. Dodaję wody mineralnej gazowanej (tyle ile wchłonie się w bułkę i kaszę) oraz czubatą łyżkę musztardy Dijon

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, ja również robię z surową cebulką, bułkę wyciskam tak pół na pół z mleka, żeby były soczyste ;) Ale ja daję też jajko i czasem kaszę mannę. Czy te kotlecii mimo braku jaja nie rozpadają się?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mielac mieso wrzucam do maszynki cebule surowa i kroic nie musze ;) bede dzis sprawdzac jak wyjda z majonezikiem

    OdpowiedzUsuń
  10. Z jajkiem - to jest w majonezie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger