Waniliowe ciasto z jabłkami na oleju

Nie udało mi się przesiedzieć całego dnia bezczynnie, jak sobie obiecałam rano. Plan był taki, żeby zaszyć się pod kocykiem i pochorować sobie w spokoju, ale ja jednak po prostu muszę gotować i być w kuchni, bo to daje mi siłę i radość. Zdrowieję przy tym gotowaniu ;) Pretekst był, bo jabłka już ledwie żywe patrzyły od wczoraj - więc jeszcze na szybciutko namieszałam ciacho. Bardzo mi smakuje, łatwiutkie i szybkie - polecam je wszystkim łasuchom.



Składniki na keksówkę (8 x 32 cm):
3 duże jajka
1/3 szklanki oleju
2 pełne łyżki gęstej śmietany 18%
3/4 szklanki cukru
2 pełne łyżki cukru waniliowego
1,5 szklanki mąki pszennej
1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
3 - 4 duże jabłka (u mnie dość kwaśna szara reneta)
Dodatkowo:
masło do posmarowania formy
mąka do oprószenia formy
Przygotowanie:
Jajka miksuję z cukrem i cukrem waniliowym na bardzo puszystą masę, po czym miksując dalej dodaję olej i śmietanę. Następnie wsypuję stopniowo mąkę z proszkiem do pieczenia. Ciasto powinno być gładkie i gęste. Dodaję pokrojone w kawałki (obrane) jabłka, mieszam łyżką i wykładam ciasto do keksówki natłuszczonej wcześniej masłem i oprószonej mąką. Piekę przez 60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C (góra-dół).





13 komentarzy:

  1. Świetne ciacho, bardzo lubię takie słodkości :-) zdrowiej szybciutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. a można coś innego zamiast kwaśnej śmietany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, na pewno sprawdzi się jogurt naturalny, pomyślałam też o kilku łyżkach musu jabłkowego.

      Usuń
  3. Witam, przepis wypróbowany, ciacho - jak stwierdził mój syn - "mniamniuśne" :)
    Pozdrawiam, Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wiadomość, cieszę się bardzo :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. smacznie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  5. A jesli moj puekarnik tylko od dolu piecze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie :) ciasto raczej się dobrze nie upiecze, niestety.

      Usuń
  6. Ciacho naprawdę super, ja dodaje jeszcze trochę aromatu waniliowego☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe ciasto, chyba spróbuję, jednak dodałabym też prawdziwej wanilii :) Zapraszam do mnie ekokuchnia.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Jutro zrobie i dam jogurt zamiast smiet.,wyglada b apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Moniko. Z Twojego przepisu na to ciasto dzis u nas powstaly babeczki z polewa czekoladowa :-) przepis naprawde łatwy a babeczki wyszly super. A ile frajdy przy dekorowaniu cukierkami :-) Dziekujemy za inspirację.pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger