Kotlety z selera, marchewki i brukselki

W tej postaci jak dziś u mnie są lekkie i delikatne w smaku, ale ten można łatwo zmieniać - będzie do niech pasowało całe mnóstwo przypraw, od ziół począwszy, a skończywszy na wyrazistych, mocnych smakach typu curry, chili, kmin rzymski czy gałka muszkatołowa.



Składniki na 6-8 kotletów:
2 marchewki
0,5 niewielkiego selera
2 niewielkie pietruszki
1 cebula
10 brukselek
1 ząbek czosnku
1 jajko
kilka łyżek bułki tartej
sól, pieprz do smaku
olej do smażenia
Przygotowanie:
Wszystkie warzywa z wyjątkiem czosnku i cebuli gotuję do miękkości, jak na sałatkę (można wykorzystać warzywa z rosołu). Po obraniu ścieram wszystkie na grubej tarce, przekładam do miski. Cebulę kroję w kostkę i podsmażam do zeszklenia na niewielkiej ilości oleju, dodaję ją do warzyw. Dodaję też przeciśnięty przez praskę czosnek, jajko, sól i pieprz do smaku,a  także 2-3 łyżki bułki tartej. Mieszam wszystko łyżką i odstawiam na 5 minut. Następnie formuję kotlety, panieruję je lekko w bułce tartej. Smażę z obu stron na rumiano. Podaję z ziemniakami i podsmażoną cebulką lub ulubionym sosem.



                  




14 komentarzy:

  1. Moje ulubione :) muszę wypróbować z Pani przepisu, wyglądają niesamowicie smakowicie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania, nam bardzo smakowały :)

      Usuń
  2. Bardzo fajne, już wiele różnych klopsików roślinnych mam wypróbowanych, muszę zrobić według Twojego pomysłu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekkie i delikatne, naprawdę smaczna wersja - a też bardzo lubię kotlety z warzyw. Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  3. Chętnie wypróbuję w najbliższy piątek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brukselki nie mam bo pożarłam sote, ale zrobię z brokułami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. musi byc brujselka? bo jej nie trawie pod żadna postacią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musi, wymień ją na inne warzywa - może ugotowany ziemniak, albo kawałek brokuła?

      Usuń
  6. Ostatnio okazało się, że mam potworną alergię na... MIĘSO :(( wszystkie rodzaje, oprócz tego pszenica. Szukam wciąż różnych zamienników, zrobię Twoje Kotleciki jutro na obiad :) czy mogę zastąpić bułkę tartą kaszką kukurydzianą ? Ann.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, myślę że śmiało możesz zastąpić bułkę kaszką. A jeśli szukasz zamienników mięsnych posiłków, to całkiem sporo mogę podpowiedzieć. Zajrzyj do moich działów: warzywa, fit, wege - lubię warzywa i często przygotowuję z nich dania obiadowe, bezmięsne. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. już mam ugodowane warzywa tylko je pokroje w mała kosteczke,bo ugotowałam mrożonkę,jutro bedzie pycha

    OdpowiedzUsuń
  8. super przepis, kotlety warzywne są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Można je zamrozić przed usmazeniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale moim zdaniem chyba nie bardzo się to sprawdzi; prawdopodobnie wszystko zrobi się zbyt mokre po rozmrożeniu.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger