Pieczone skrzydełka z ziemniakami i marchewką

 Taki obiad wczoraj wyszykowałam, przyznam że z braku czasu. Zazwyczaj, gdy mi go brakuje, wybieram coś pieczonego. Skrzydełka bardzo lubię, mam do nich sentyment jeszcze z dziecięcych czasów - zawsze je dostawałam (może dlatego, że byłam najmłodsza?).
Ta jednogarnkowa potrawa to bardzo wygodny sposób na posiłek. Jest pełna smaku dzięki ziołom ze sklepu Skworcu

Ułatwiacie sobie w taki sposób czasami życie ? 



Składniki:
5-6 skrzydełek kurczaka
2-3 ziemniaki
1 marchewka
1 łyżeczka ziół prowansalskich, polecam sklep Skworcu
1 łyżeczka pieprzu cytrynowego, polecam sklep Skworcu
0,5 łyżeczki czosnku granulowanego, polecam sklep Skworcu
ok. 1 łyżeczka soli
oliwa
Przygotowanie:
Skrzydełka myję, osuszam i dzielę na dwie części, odcinając jednocześnie końcówki. Przekładam je do miski, dodaję sól, łyżeczkę oliwy i zioła, dokładnie wcieram przyprawy w mięso i odstawiam na godzinę. Na dno naczynia do pieczenia wlewam trochę oliwy, układam kawałki kurczaka. Obraną marchew kroję w słupki, również układam w naczyniu. Przykrywam wszystko folią aluminiową i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. na 25 minut. Obrane ziemniaki kroję jak na grube frytki, lekko je solę i dokładam po 25 minutach do mięsa z marchewką. Przykrywam, piekę 20 minut, po czym zdejmuję folię i piekę do miękkości ziemniaków. Wszystko powinno się lekko zarumienić.



                  


5 komentarzy:

  1. uwielbiam takie proste dania! zawsze wychodzą, smakują dobrze, no i nie wymagają dużo czasu na przygotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też za to właśnie je uwielbiam ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Robiłam już 2 razy od czasu wstawienia tego postu, mężowi bardzo smakuje, synek wyjada same ziemniaki :) A swoją drogą ziemniaczki jak przejdą smakiem i zapachem wszystkich ziół i skrzydełek, są po prostu przepyszne i rozpływają się w ustach :) MNIAAAM :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też tak robię, ale zamiast skrzydełek biorę udka. Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacja,robiłam tak i smakowite

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone krokiety królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Znak zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger