Co w kuchni dla mnie ważne.

Jak to było? Zaczęło się dawno temu, w latach gdy zaczynałam sama gotować, i gdy uświadomiłam sobie że wszystko, co będzie na talerzu zależy wyłącznie ode mnie. Niby banalne, a jednak bardzo głębokie spostrzeżenie, prawda? Słuchajcie, gdy to sobie uświadomiłam poczułam się jakbym przeszła za czarodziejską kurtynę, kulinarny świat się dla mnie otworzył i rozciągnął w nieskończoność. Nie stało się to rzecz jasna z dnia na dzień, wiele razy się potknęłam albo wylądowałam w ślepym zaułku, zdarzyło mi się nawet nie raz i nie dwa pomyśleć, że ja to gotować wcale nie lubię ;) 
W każdym razie (żeby nie opowiadać całej tej długiej drogi) któregoś dnia dotarłam do cudownej krainy, w której poczułam się jak w przytulnym, bezpiecznym, rodzinnym domu. Wszystko było znane, oswojone i przyjazne. Dotarłam do momentu, gdy zrozumiałam, że jeśli chcę, z gotowaniem mogę zrobić wszystko i że jedynym ograniczeniem jest moja własna głowa. Od tamtej chwili nie umiem się zatrzymać, ja po prostu muszę gotować!
Przyznam się. Mam kilka słabości. Oczywiście mówię o kuchni i gotowaniu :) W moim domu znaleźlibyście kuchenne naczynia w bardzo dziwnych miejscach. Talerze np. mieszkają w przytulnej krainie w szafie pod mężowskimi koszulami, bo jakoś tak mi się ta rodzina rozrosła, że nie wystarczyło już dla nich miejsca na półkach w kuchni. Bo w kuchni rozpanoszyły się miseczki, kubeczki i sztućce. Za to jeśli otworzycie te szafki na górze, być może prosto w ramiona wskoczy Wam czubryca, kumin, czarnuszka i chmeli suneli, bo tysiąc przypraw przepycha się zawsze i pcha w moje ręce, jakby chciały być w każdej potrawie.
Jest jeszcze jedna słabość. To garnki i patelnie, niczym generałowie decydujący w dużej mierze o smaku moich dań. Staram się tu stawiać na jakość, bo jak w każdej dziedzinie życia solidna podstawa daje najpiękniejsze i najdojrzalsze owoce :)

 Od jakiegoś czasu mam wspaniałą patelnię. Od razu zajęła najwyższe miejsce w patelnianej hierarchii, odkąd ją mam sprawuje niepodzielne rządy. Używałam jej w ostatnich dniach naprawdę intensywnie, by dziś z pełną odpowiedzialnością i możliwą wiedzą móc Wam ją polecić. To patelnia z linii Szafir firmy Woll, a dostałam ją ze sklepu e-gustus. Firma Woll jest światowym liderem w produkcji garnków i patelni z powłoką tytanową, a sklep e-gustus jest wyłącznym dystrybutorem tych produktów na Polskę. 
Pierwsze wrażenie: ciężar i wygląd! To nie jakaś byle patelenka, a solidna ciężka 28-centymetrowa patelnia. W komplecie jest szklana pokrywa, o której od razu mogę powiedzieć, że zapewnia bardzo dużą szczelność - ważna rzecz przy duszeniu potraw. Całość jest bardzo estetyczna, i wykonana z niezwykłą dbałością o szczegóły. Patelnia rozgrzewa się trochę dłużej od przeciętnej, ale bardzo dobrze trzyma temperaturę, i u mnie smażenie odbywa się teraz na dużo niższej mocy kuchenki, niż do tej pory.
W mojej kuchni patelni używam bardzo często, zwłaszcza tego typu jak tej, bo jest dostatecznie duża i głęboka, by móc na niej i dusić potrawy, ale i szybko je obsmażać. Pokażę Wam na przykładzie dań, które jedliśmy w ostatnich dniach, jak doskonale się sprawdziła:

                  


Szybkie smażenie sprawdziłam na udkach z kurczaka, zależało mi żeby mięso się pięknie zarumieniło, a potem spokojnie dusiło się w sosie - tu wielką rolę odegrała pokrywka :)

                 


Podsmażałam i dusiłam dynię, by potem usmażyć z niej kotlety - trwało to tylko kilka minut.

             


Znowu szybkie smażenie, a potem duszenie, tym razem rolad schabowych.

                


Ryż z warzywami i jajkiem - szybka potrawa, do przygotowania w kilka minut,
 i nic nie przywiera!

          


Krewetki wyszły mi najpyszniejsze w życiu i tylko podejrzewam, czyja to sprawka ;)

                 



Smażenie placków? Czysta przyjemność, znów bez żadnego przywierania.

                  

No i dzisiejsze danie z chińszczyzną, praktycznie bez tłuszczu, wszystko na jednej patelni.

Podsumuję:
smaży się na niej genialnie. Nie trzeba dodawać dużo tłuszczu, a nawet spokojnie można smażyć bez niego. Nic nie przywiera, nic się nie przypala.
Bardzo szczelna szklana pokrywa z wygodnym, nienagrzewającym się uchwytem pozwala na szybkie duszenie zarówno warzyw, jak i mięs. Patelnia jest wysoka - spokojnie dałoby się w niej udusić nawet połówki kurczaka (co na pewno zrobię). Nie zdążyłam już - ale jestem przekonana, że ciasta z patelni, które tak łatwo się przygotowuje - na niej wyjdą genialne. 

Kochani, bardzo, naprawdę z serca Wam tę cudowną patelnię polecam. Cena skłania do zastanowienia, ale ja już się w życiu dostatecznie przekonałam, że porządnie wydane pieniądze nigdy nie przynoszą straty. Jako prezent gwiazdkowy, na rocznicę, na ślub? Tak, już nie musicie się zastanawiać ;) Ale przede wszystkim jako rzecz codziennego użytku, potrzebna w każdej kuchni, ułatwiająca pracę każdemu, kto gotuje.

Dziękuję sklepowi e-gustus za możliwość testowania. Zajrzyjcie do sklepu, poznajcie jego ofertę - to świetny sklep dla wszystkich, dla których kuchnia jest najważniejszym miejscem w domu.

2 komentarze:

  1. witam ,jestem tu nowa , i już dostaje oczopląsu , gdzie nie zerknę każdy przepis jest ciekawy.ędę zaglądać a najlepiej jakby mi się od razu uruchamiała twoja stronka przy włączeniu kompa.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za takie miłe dla mnie słowa! :) Zapraszam jak najczęściej, myślę że zawsze znajdziesz coś dla siebie, staram się by moja kuchnia była różnorodna. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone krokiety królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Znak zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger