Puszysty sernik wiedeński

  Choć Wrocław od świtu jest pogrążony w szarościach i mgłach, spędziłam dziś kilka cudownych godzin w lesie - dziś nie było w nim nikogo! Były za to słońce, grzyby i błogi, niesamowity spokój. Uwielbiam....
Wiecie już, dlaczego mój sernik jest przybrany we wrzosy. 

 Usiadłam dziś z kilkoma książkami kucharskimi. Szukałam takiego sernika, który będzie dopełnieniem tego dnia. Szukałam - ale w sumie odłożyłam książki i stwierdziłam, że upiekę taki, który najbardziej lubię i który najczęściej piekę, czyli puszysty, delikatniutki, waniliowy w smaku sernik wiedeński. Piekę go zazwyczaj bez bakalii, bo nie lubię ich - zwłaszcza rodzynek -  w sernikach. Wyszedł tak pyszny, że rozpłynęłam się dosłownie nad pierwszym kawałkiem :)




Składniki na tortownicę 28 cm lub dużą blachę:
Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
1 kg trzykrotnie zmielonego twarogu (może być ser z wiaderka)
10 żółtek
5 białek + szczypta soli
200 g. masła
2 szklanki cukru pudru
2 łyżki cukru waniliowego
2 budynie waniliowe bez cukru
Dodatkowo:
masło do posmarowania tortownicy
bułka tarta do oprószenia tortownicy
Ewentualnie:
szklanka namoczonych wcześniej rodzynek, kandyzowana skórka pomarańczowa
Przygotowanie:
Miękkie masło ucieram mikserem z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, po czym ucierając dalej dodaję po jednym żółtku. Następnie partiami dodaję ser, a porem przesiewam oba budynie i miksuję do połączenia się składników. Ubijam sztywną pianę z białek i soli, dodaję w 3 porcjach do masy serowej, mieszając wszystko drewnianą łopatką (ewentualnie dodaję bakalie). Dno tortownicy wykładam papierem; dno i boki natłuszczam masłem i oprószam bułką tartą, wykładam delikatnie masę, wyrównuję powierzchnię sernika i wstawiam tortownicę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. Piekę ciasto 80 minut - jest gotowe, gdy góra się pięknie zarumieni a boki odstaną od formy. Pozostawiam ciasto do ostudzenia, po czym oprószam pudrem.

20 komentarzy:

  1. cudny, koniecznie do upieczenia! rysiaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, koniecznie, bo jest niesamowicie pyszniutki ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Pani Moniko dajemy 5 białek a pozostałe 5 wykorzystujemy w inny sposób ?

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem totalną wielbicielką serników! Chętnie bym go zjadła :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. brzmi pysznie... ostatnio robilam podobny :) Ale i ten chetnie sprobuje...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam serniki:-) Wypróbuję na pewno:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie piekie do kawki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja odpowiem tak: zazdroszczę :) Mam dziś lenia i nic mi się nie chce piec, a zjadłabym taki serniczek z ogromną przyjemnością! Pozdrawiam i proszę dać znać, jak się udał.

      Usuń
  7. a czy mozna dać tylko 5 jajek bez 5 Zółtek i 1 szkl cukru zamiast 2 szkl. Czy to cos \mieni? Próbowała pani już taką oszczędniejszą wersję? Proszę o odpo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem sernik powinien się udać, nie wiem tylko czy będzie równie puszysty. Piekłam nawet sernik z dwoma jajkami, i był smaczny. Proszę napisać, jak wyszedł, bardzo jestem ciekawa.

      Usuń
  8. Wygląda apetycznie, zapewne tak smakuje, wypróbuje przepis.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Skuszę sie na ten serniczek i upieke na święta , dziękuje za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na sw.zrobilam ten serniczek, byl pyszny choc nie tak puszysty jak u pani,pojecia nie mam dlaczego wsz.wg.przepisu i z waga,wsz jedno byl pyszny,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Kasiu, może dlatego nie był taki puszysty, że np. zbyt intensywnie wymieszała Pani pianę z masą serową, trzeba robić to delikatnie. Cieszę się jednak, że smak był ok i że sernik Wam smakował, w końcu to najważniejsze! Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. co zrobić żeby sernik nie opadał mój rośnie ponad blache i póżniej opada do połowy

      Usuń
  11. Dziekuje,tak troche energicznie mieszalam ,mam w planie zrobic w sobote lub w nstepna,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. super sernik pieklam poprostu niebo w gebie,polecam wszystkim smakoszom sernikow ten pani przepis.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zamiast masła polecam ubić kremówkę 400 ml,sernik puszysty i super smaczny ..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger