Zasmażana kapusta kiszona ze śmietaną

   Myślę, że smak kształtuje się w domu rodzinnym, w dzieciństwie. Mam wielkie szczęście, bo w moim domu zawsze było bardzo smacznie, były również eksperymenty kulinarne (na miarę ówczesnych możliwości), codziennie był pyszny obiad, nie było gotowców - choć w czasach mojego dzieciństwa chyba o gotowce było dość trudno ;) W każdym razie ta zapamiętana kuchnia rodzinna ma duży wpływ na to, jak gotujemy w dorosłym życiu.
 Ale też to dorosłe życie niejednokrotnie zmusza nas do zmiany miejsca zamieszkania, więc tym samym poznajemy inne zwyczaje i smaki. Mnie dane było miejsce zamieszkania zmienić w dość istotny sposób kilka razy :) Przekonuję się coraz bardziej do różnych połączeń smakowych nieznanych mi wcześniej. W moim przypadku do takiej zmiany należy dodawanie śmietany do potraw, o których nawet bym kiedyś nie pomyślała, biorąc ją pod uwagę. 

Dzisiejsza kapusta jest tego dobrym przykładem. 



Składniki:
0,5 kg kiszonej kapusty (jasnej, bez kminku)
1 duża cebula
1 mały ząbek czosnku
4 łyżki oleju
2 łyżki masła
2-3 łyżki gęstej śmietany do zup i sosów (18%)
szczypta cukru
sól, czarny pieprz do smaku
Przygotowanie:
  Kapustę dokładnie odcedzam z soku, ewentualnie płuczę jeśli jest bardzo kwaśna. Przekładam ją na głęboką patelnię z rozgrzanymi 3 łyżkami oleju, dolewam wodę i duszę pod przykryciem, mieszając od czasu do czasu, 20 minut. W tym czasie kapusta powinna zmięknąć. Oddzielnie na łyżce oleju smażę do zeszklenia pokrojoną w piórka cebulę, przekładam do kapusty, mieszam dokładnie. Dodaję posiekany czosnek. Zmniejszam ogień i smażę razem 10 minut, po czym doprawiam cukrem, solą i pieprzem. Na końcu, gdy kapusta jest już zupełnie miękka, dolewam śmietanę, mieszam i duszę jeszcze 5 minut. 
Przepis autorski.



3 komentarze:

  1. Obiecuję sobie zrobić coś z Twojej kuchni i za każdym razem kiedy coś nowego proponujesz korci mnie, żeby to właśnie przetestować. Mam wybrane, ale ostatnio brak czasu mnie hamuje. Ale już, zaraz, za chwilę... będę miała tego czasu więcej, więc np. taką kapustę chętnie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja właśnie dziś zrobiłam Twoją kapustkę ze śmietaną pychota tylko jeszcze dołożyłam grzybów suszonych liść laurowy i 2 ziarnka ziela ang.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście z grzybami musi być świetna, sama muszę spróbować ;) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger