Szybkie bułeczki (bez wyrastania)

  Przygotowując sobie na śniadanie białą kiełbaskę w cieście musztardowym nie omieszkałam sprawdzić, jakie z tego ciasta wyjdą bułki :) Przepis może być o tyle kuszący, że ciasto - choć drożdżowe- wcale nie musi wyrastać, więc bułki są ekspresowe. Bardzo dobre !




Składniki na 5-8 bułeczek:
1,5 szklanki mąki pszennej
15 g. świeżych drożdży
1 pełna łyżka musztardy bawarskiej (słodkiej)
duża szczypta soli
ok. 3/4 szklanki ciepłej wody
2 łyżki oliwy
1 łyżka ulubionych suszonych ziół
Przygotowanie:
 Do miski przesiewam mąkę, dodaję pokruszone drożdże i musztardę, dodaję też zioła, sól i stopniowo wodę - aż składniki się połączą i da się je zagnieść. Dodaję oliwę i przez kilka minut wyrabiam jednolite ciasto, po czym dzielę je na 5-8 części. Formuję z nich podłużne bułeczki, mocno nacinam je ostrym nożem i piekę 25 minut w temperaturze 190 stopni C.
Przepis autorski. 


20 komentarzy:

  1. Masz widze zlote rece , i wielki talent, przeczytalam to swietna sprawa , tylko jesli uzyje sie drozdzy suchych, / w paczusce jest 7 g/ to ile tych tych drozdzy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7 g. suchych to mniej więcej 25 g. świeżych :)

      Usuń
    2. To rozumiem , ze powinno byc pol torebki, hhiiiii.......troche pomecze !

      Usuń
    3. Wanda, tak ciut więcej niż pół

      Usuń
    4. Juz dotarlo , dzieki , .:) ale one [przepieknie ci wyrosly !zreszta do czego nie dotkniesz sie to jest SUPER !!!

      Usuń
  2. Moniś ale świetne te buły. Wyglądają pysznie. Z chęcią takie zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne bułeczki, rzeczywiście kusi to, że nie muszą wyrastać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały przepis, zapisałam do wykorzystania i na pewno wypróbuję .

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekarnik na termoobieg czy ustawiony na gór - dół? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki :) Jutro zrobię na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi niestety nie wyszły :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsze nie wzrosły ale i tak były pyszne i zniknęły w mig! a ponieważ były malutkie od razu zaczęłam robić drugą partię ;-) wyszły rewelacyjnie!!! Oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie kombinowała, więc dodałam do jednych suszone pomidory a do innych papryczkę;-) wyszły świetnie, a śniadanie było boskie! Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mnie ciekawi, dlaczego nie urosły, to chyba musi zależeć od drożdży. Dobrze, że druga partia była udana, bo bym się zaczęła martwić, że coś pomieszałam z przepisem :) dziękuję za odwiedziny i zapraszam na wszystkie inne bułeczki (uwielbiam je piec)

      Usuń
  9. Najszybsze i najpyszniejsze bułeczki jakie kiedykolwiek robiłam! Już nigdy nie zamienię tego przepisu na żaden inny ♡

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziś je robiłam, tylko tyle, że z wyrastaniem. Bałam się tej musztardy w składzie, ale wyszły genialne! Zaryzykowałabym stwierdzenie, że najlepsze jakie robiłam (a było tego trochę!), tak więc z czystym sumieniem, każdemu niedowiarkowi mogę polecić ;))
    PS. Jutro o 5:00 będą pieczone "na szybko", zobaczymy czy będzie różnica :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, warte są nawet tego, by im dać czas na wyrastanie :-) Choć ja tego nie zrobiłam i wyszły świetne. Bardzo się cieszę, ża nie tylko mnie smakują :-P Pozdrawiam i czekam na relację "na szybko"

      Usuń
  11. Właśnie się kończą piec na kolację :) z podwójnej porcji uformowałam tylko 6 bułeczek - pięknie wyrosły w piekarniku - zobaczymy jakie wyjdą w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje niestety też nie wyrosły, ale w smaku były przepyszne! Może problem leży w musztardzie? Miałam tylko dijon, ale dodałam łyżeczkę cukru. Aaa i drożdże suche. No nic, będę kombinować, bo dla smaku warto :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger