Warstwowa sałatka jajeczna z kaszą kuskus

  Jeśli szukacie pomysłu na smaczną, efektowną i tanią sałatkę, polecam Wam sałatkę z jajkiem i kaszą kuskus, z dodatkiem ogórka konserwowego, cebulki i majonezu.  Jest pyszna ! Ja przygotowałam ją w szklankach, w porcjach na osobę, można oczywiście ułożyć ją w misce - odpowiednio zwiększając proporcje.





Składniki na 1 osobę (proporcje na szklankę):
1 jajko
3 łyżki (sypkiej) kaszy kuskus
1 ogórek konserwowy
kawałek czerwonej cebuli
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
2 łyżki majonezu (w wersji lekkiej stosujemy gęsty jogurt, doprawiony do smaku solą, sokiem z cytryny i pieprzem)
suszone płatki chili do posypania
Przygotowanie:
Gotuję jajko na twardo, obieram je i drobno siekam. Kaszę kuskus wsypuję do miseczki, zalewam wrzątkiem w takiej ilości, by woda była 2 mm ponad powierzchnią kaszy, przykrywam miskę i odstawiam na 3-4 minuty.  Siekam także drobno ogórka, cebulę i natkę pietruszki. Układam po kolei warstwy: ogórka, kaszy, czerwonej cebulki, majonezu, jajka (zużywam połowę), natki pietruszki, kaszy kuskus, majonezu i reszty jajka. Sałatkę oprószam chili w płatkach. Odstawiam na minimum 30 minut do lodówki. Podaję schłodzoną.

Przepis autorski.



9 komentarzy:

  1. Moniś ja poproszę taką szklaneczkę pełną pyszności. Rewelacyjny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam warstwowe sałatki, zwłaszcza tak podane! Bardzo ciekawy blog :)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne kolory, bardzo wiosenna i zapewne smaczna sałatka;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Monisiu jesteś mistrzynią,podziwiam Cię.Dzisiaj robię tą sałatkę na kolacje..POzdrawiam...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham gotowanie, to wszystko :) Lubię też, gdy jedzenie zachęca do zjedzenia wyglądem, więc dbam by to co podaję, ładnie wyglądało ;) Dziękuję za wszystkie miłe słowa!

      Usuń
  5. Super. A czy kasza jaglana w zamian by się nadawała? Akurat nie mam kuskusa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak! Nadawałaby się doskonale ;) Już mi się ten pomysł podoba!

      Usuń
  6. Moniko przepis super, ale już chyba kolejny raz prosiłabym abyś dodała gadżet obserwatorzy blogera. Kurcze nie zawsze wchodzę w google i tam nie jestem za bardzo i wolę tamten sposób obserwacji. A twojue przepisy są mega i nie chcę żadej publikacji opuścić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalia, z tego co wyczytałam, nie da się już dodać tego gadżetu ;) Jeśli lubisz mój fanpage na fb to powinnaś widzieć na bieżąco wszystkie przepisy. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger