Bułeczki z karobem i płatkami orkiszowymi

  Apetyczne, pulchne bułeczki na dzisiejsze śniadanie upiekłam z karobem, który jest doskonałym zamiennikiem kakao. To dzięki niemu bułki mają piękny kolor. Na pewno znacie nazwę chleb świętojański ? Karob to zmielone strąki szarańczynu, znanego właśnie pod nazwą chleba świętojańskiego, a warto go używać w kuchni ze względu na wiele dobroczynnych dla naszego organizmu właściwości. Reguluje pracę jelit, nie zakwasza organizmu, nie uczula, obniża poziom złego cholesterolu - zresztą poczytajcie sami na ten temat więcej TUTAJ.
Do pieczenia użyłam także pysznych płatków orkiszowych bio firmy Fresano.
 Zapraszam serdecznie do odwiedzenia sklepu i na zakupy :)





Składniki:
2 szklanki mąki pszennej T 500
1 szklanka mąki pszennej graham T 1850
30 g. świeżych drożdży
1 płaska łyżeczka ciemnego cukru
2 łyżki tłustego mleka
1 płaska łyżeczka karobu Fresano
1 łyżeczka soli
1 pełna łyżka miękkiego masła roślinnego
1 do 1,5 szklanki ciepłej wody
2-3 łyżki płatków orkiszowych bio Fresano
Dodatkowo:
mleko do posmarowania bułek
płatki orkiszowe bio Fresano do posypania
Przygotowanie:
 Rozkruszam drożdże w miseczce, dolewam ciepłe (ale nie gorące) mleko, dodaję cukier i łyżeczkę mąki - wszystko ucieram na jednolitą pastę. Odstawiam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 15 minut.
Do dużej miski wsypuję obie mąki, dodaję sól, karob, płatki orkiszowe i masło. Gdy zaczyn urośnie, dodaję go do mąki i stopniowo dolewam wodę do momentu, gdy można zagnieść elastyczne, niezbyt twarde ciasto. Przekładam je na stolnicę, podsypuję lekko mąką i wyrabiam 5-8 minut. Przekładam ciasto z powrotem do miski, przykrywam i odstawiam na minimum 30 minut w ciepłe miejsce. Ciasto powinno podwoić objętość. Wyrośnięte ciasto chwilę zagniatam, po czym dzielę na 10 równych części.Z każdej formuję kulkę, ostrym nożem nacinam na krzyż i odkładam tak przygotowane bułki na blachę wyłożoną papierem - do wyrośnięcia na 15 minut (wstawiam zazwyczaj blachę do piekarnika nagrzanego do 50 stopni C.) Gdy podrosną, smaruję je dokładnie mlekiem i posypuję płatkami. Piekę 20 minut w temperaturze 220 stopni C.
Przepis autorski.


                  

                  


2 komentarze:

  1. Bardzo fajne bułeczki :-) pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Napewno przepyszny , tylko dla mnie jest nowoscia , produkt np; jak maka - ma jakies numery , ktore absolutnie nie rozumie. U mnie tez jest maka , nie ma duzego wyboru, mieszkam w Holandi a jemy produkty w wiekszosci sprowadzane z Niemiec , kraj ten b. malo produkuje, to kraj importu , ale jesli juz ktos cos sam np; piecze chleb itd.wtedy uslugi rozne / jest ich malenko / sa bardzo drogie, czasami oplaca sie cos juz nowego kupic niz naprawiac. Ok , ale za moich czasow pobytu w mojej ojczyznie tez nie bylo tej numeracji !

    OdpowiedzUsuń

Jeśli przygotowałaś/przygotowałeś danie na podstawie tego przepisu, podziel się opinią. Na pewno będzie pomocna dla innych!

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bez glutenu bułeczki i pieczywo ciasta ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - pierniki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z czekoladą ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie farsze fit ! gołąbki grzyby gulasz impreza indyk jagnięcina jednogarnkowe kaczka karkówka kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone krokiety królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony Mamine i Babcine przepisy marynaty mięso z owocami moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na parze na śniadanie napoje obiad w 30 minut omlet owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam polędwiczki potrawka przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje roladki mięsne rolady - różne ryba sałatka z kurczakiem sałatki schab sio-smutki na słodko skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy szkółka gotowania śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki Tłusty Czwartek To i owo do przekąski urodziny bloga wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: :Limmi współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek Współpraca: India Cosmetics współpraca: Inverso.pl współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lauretta Kandy współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Ponti współpraca: Przepisy.pl współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Nasza Księgarnia współpraca: Wydawnictwo Dragon współpraca: Wydawnictwo Psychoskok Współpraca: Wydawnictwo Sonia Draga współpraca: Wydawnictwo Znak współpraca: Zwieger Wydawnictwo StudioEMKA zapiekanki zbiorcze ziemniaki Zupy żeberka
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger