Podpłomyki- domowa maca

     Dawno, dawno temu, gdy byłam jeszcze małą dziewczynką, a Mama lub Babcia zagniatały ciasto na pierogi, czekałam z niecierpliwością na wszystkie skrawki ciasta jakie zostawały i robiłam sobie z nich pyszne placuszki z zabawnymi bąbelkami. Pamiętacie ? Też je robiliście ? :) Jeśli nie robiliście, zachęcam, to wspaniała zabawa, a przy okazji pyszne chlebki np. do aromatycznego gulaszu z wołowiny: tutaj  lub kremu z awokado: tutaj







Składniki na małą porcję

1/2 szklanki mąki pszennej
1/4 łyżeczki soli
1/4 szklanki gorącej wody
Przygotowanie
 Mąkę zagniatam z solą i wodą na elastyczne, bardzo gładkie ciasto. Pozwalam ciastu odpocząć kilka minut, po czym rozwałkowuję je na cieniutkie placki, dzielę na części i na gorącej, suchej patelni z grubym dnem smażę, a właściwie suszę. Na placuszkach powinny pojawić się bąble powietrza, wtedy przewracam je na drugą stronę.
Przepis ze wspomnień :)



















10 komentarzy:

  1. Są genialne, wczoraj robiłam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam!! pyszne jako przekąska lub dodatek do czegoś..co się bardzo lubi mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. Boże, to jest mój smak dzieciństwa!!! Szukałam tyle lat przepisu na to i nie znalazłam, nie wiedziałam nawet jak się nazywa :( Moja Babcia Ukochana robiła mi je na piecu kaflowym jak miałam kilka lat. Smak i zapach pamiętam do dziś :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mozna to podac z jakims sosem??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z każdym dipem będzie smacznie. Z czosnkowym, serowym czy ziołowym, co kto lubi.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że wyszły :-D juz nawet robione były ze 3 razy i smakuja wyśmienicie :-)
      Są genialne ;-)
      Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Jeśli spodobał Ci się przepis, pozostaw komentarz. A może udostępnisz mój przepis na fb? - w ten sposób docenisz moją pracę i pomożesz mi w rozwoju bloga.

Etykiety

akcje FB artykuł artykuły sponsorowane bułeczki i pieczywo ciasta - babki ciasta - drożdżowe ciasta - keks ciasta - kruche ciasta - makowce ciasta - mazurki ciasta - rolady ciasta - różne ciasta - serniki ciasta - szarlotki i jabłeczniki ciasta - tarty ciasta - torty i torciki ciasta - ucierane ciasta bez pieczenia ciasta przekładane ciasta z owocami ciasta z patelni ciastka ciasto francuskie cielęcina Co na obiad diabetyk dla dzieci do ciast dodatki dodatki do obiadu domowe przyprawy drób egzotycznie fit ! grzyby impreza jagnięcina jednogarnkowe kasza koktajle Konkursy kotlety kotlety mielone królik kuchnia staropolska likiery i nalewki łatwe i domowe makarony moje rady Moje ulubione Mój świat muffinki na grilla na śniadanie napoje owoce owoce morza pasty kanapkowe paszteciki pasztety pączki faworki pierogi pizza placki racuchy naleśniki podroby Polecam przetwory pyzy kluchy kluseczki recenzje ryba sałatki schab skrzydełka słodkości i desery smalec sosy i dipy spotkania i warsztaty surówki syropy śledzie Święta: Boże Narodzenie Święta: Wielkanoc tanio ! tartaletki To i owo do przekąski wafle przekładane Warzywa wątróbka wege wędliny wieprzowina wołowina współpraca-Knorr współpraca: Arriba współpraca: Basilur Tea współpraca: Blaupunkt współpraca: Brześć współpraca: Develey Współpraca: e-gustus współpraca: ekojawo.pl współpraca: Eterno współpraca: Fabijańscy współpraca: Fasklep.pl współpraca: Folwark współpraca: Fresano współpraca: Hańderek współpraca: Jelita wieprzowe.pl współpraca: Kłos-Pol współpraca: kochamoliwe.com współpraca: Kuchnie Świata współpraca: Lidl współpraca: Miody Suszka współpraca: Miody Wileńskich współpraca: Młynomag współpraca: Muke współpraca: oliwki hiszpańskie współpraca: Piątnica współpraca: Richmont współpraca: Russell Hobbs Polska współpraca: SEKO współpraca: Skworcu Współpraca: SodaStream współpraca: Stovit współpraca: SYS współpraca: Vivio współpraca: WOJ-LEN współpraca: WSP Społem współpraca: Wydawnictwo Dragon zapiekanki zbiorcze Zupy
Copyright © 2016 sio-smutki! Monika od kuchni , Blogger